هاست نمایندگی ریسلری reseller hosting

هاست ریسلری (Reseller Hosting) – نمایندگی هاست چیست؟

اگر به فروش سرویس‌های میزبانی وب یا همان هاست علاقه دارید،‌ می‌توانید با خرید هاست نمایندگی، کسب و کار مستقل با برند خود را داشته باشید.

در واقع، فروش مجدد محصول زمانی است که محصول شخص دیگری را بگیرید و آن را به عنوان کالای خود بفروشید. با جلوگیری از هزینه‌های گران قیمت توسعه، می‌توانید با فروش مجدد محصولات شخص دیگر درآمد کسب کنید.نمایندگی هاست چیزی است که شما میزبانی وب را از شرکت ارائه دهنده میزبانی گرفته و به عنوان میزبانی وب خود می‌فروشید.

اگر طراحی وب، توسعه وب یا حتی اگر کار کاملاً متفاوتی انجام می‌دهید، ریسلری هاست یک روش مناسب برای درآمد اضافی و بیشتر است. اگر بخواهید، می‌توانید تجارت میزبانی وب مربوط به خود را شروع کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

نمایندگی هاست چیست؟ نحوه خرید هاست ریسلری

اکثر پکیج‌های ریسلری میزبانی به صورت عمده فروشی کار می‌کنند. جهت خرید نمایندگی هاست می توانید در یک شرکت میزبانی قابل اعتماد ثبت نام کنید، یک اکانت ریسلری ایجاد کرده و در صورت لزوم برند تجاری خود را اضافه نمایید و سپس میزبانی وب خود را با برند جدید مجددا بفروشید. به شرطی که با همان شرایط خود شرکت میزبانی کار کنید اما اغلب این امکان به شما داده می‌شود تا قیمت گذاری و شرایط خود را تعیین کرده و داشته باشید.

ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما اینگونه نیست. یک شرکت میزبانی وب خوب از قبل نرم افزاری با پکی‌جهای ریسلری خاص راه اندازی کرده است. در این صورت فقط لازم است برای هر مشتری جدید که به دست می‌آورید اکانت ایجاد نمایید. برای ایجاد یک اکانت جدید، مقدار فضای دیسک یا پهنای باند مورد نظر خود را انتخاب کنید. برخی از میزبانان وب هزینه ماهانه و همچنین هزینه خدمات را دریافت می‌کنند.برخی از آنها نیز هزینه‌ای دریافت نخواهند کرد.

مدیریت نمایندگی هاست

وقتی برای ریسلری میزبانی ثبت نام می‌کنید، معمولاً به کنسول ادمین در cPanel یا پکیج ادمین دیگری دسترسی پیدا می‌کنید. این مقدار فضای دیسک اختصاصی و پهنای باند شما در هر ماه خواهد بود. این پنل شامل ابزارهای لازم برای امکان راه اندازی اکانت‌های جدید، اختصاص فضای دیسک، آدرس‌های ایمیل، دامنه‌ها و ویژگی‌های معمول میزبانی وب است.

همچنین می‌توانید برنامه‌های میزبانی خود را برای فروش مجدد به مشتریان، ارائه دسترسی‌های ادمین به کاربران، مدیریت ترافیک، تبلیغات و تمامی جنبه‌های میزبانی وب ایجاد کنید. همه  این‌ها در حالی است که از سخت افزار و نرم افزار شرکت میزبانی دیگری استفاده کنید.

اگر قبلاً هاست اشتراکی برای یک وب سایت تنظیم کرده‌اید، تنظیم ریسلری میزبانی بسیار مشابه با آن است. تفاوت اصلی این است که شما به جای راه اندازی دامنه، ایمیل و وب سایت خود، چارچوبی را تنظیم می‌کنید که مشتریان شما همه کارها را در آن انجام می‌دهند.

یک مزیت قابل توجه ریسلری این است که مشتریان شما cPanel یا داشبورد و کنترل پنل دیگری دارند که در آن می‌توانند اکانت شخصی خود را مدیریت نمایند. این کار باعث صرفه جویی در زمان مدیریت می‌شود و به این معنی است که ریسلری بیشتر شبیه یک برنامه درآمد است تا یک شغل تمام وقت.

مزایای ریسلری هاست

اگر شما یک توسعه دهنده یا طراح وب هستید، ارائه میزبانی به عنوان بخشی از پکیج به این معنی است که مشتری کار کمتری در خصوص راه اندازی سایت دارد. هرچه مشتری برای راه اندازی وب سایت خود کار کمتری انجام دهد، احتمال انتخاب شما بیشتر است.

 

از دیگر مزایای میزبانی نمایندگی فروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان برچسب گذاری

برچسب گذاری این امکان را می‌دهد تا برند تجاری خود را به محصول یا خدمات اضافه کرده و آن را به عنوان برند خود بفروشید. در واقع این امکان را برای شما فراهم می‌کند که میزبانی وب را به گونه‌ای ارائه دهید که گویی محصول شماست.

پکیج‌های میزبانی خود را ایجاد کنید

بسته به پروفایل مشتریان معمول خود، می‌توانید هاستینگ انعطاف‌پذیر، میزبانی وردپرس، میزبانی SSD یا هر نوع پکیجی را که فکر می‌کنید متناسب با نیاز مشتریان است، تنظیم نمایید. 

مدیریت cPanel

cPanel تنها کنترل پنل مدیریت هاست نیست. اما یکی از محبوب‌ترین‌ها می‌باشد. شرکت هاستینگ از هر کنترل پنلی که استفاده می‌کند، باید مدیریت آسانی را بر روی پکیج‌های میزبانی خود که می‌فروشد، ارائه دهد. همچنین باید معیارها و اندازه گیری‌هایی را ارائه دهد تا بتوانید سطح خدمات را حفظ کرده و قبل از بروز مسائل آن‌ها را مدیریت کنید.

راحتی کار با پنل

منحنی یادگیری مشخصی برای ریسلری وجود دارد.  اگر از کنترل پنل cPanel برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کرده‌اید، روند کار تقریباً مشابه است. فقط اینبار، در حال راه اندازی چندین اکانت میزبانی در اکانت اصلی خود هستید. قیمت این پکیج‌ها معمولاً حتی کمتر از قیمت VPS استاندارد است.

دسترسی راحت به وب‌سایت‌های مشتری

اگر سرویس‌های وب نیز به مشتریانی که نزد شما میزبانی می‌شوند ارائه می‌دهید، دسترسی سریع و بدون هیچگونه محدودیتی به اکانت‌های آن‌ها دارید. این بدان معناست که شما می‌توانید سریعاً به مشتری خدمات معمول ارائه دهید.

مقیاس پذیری

اکثر اکانت‌های ریسلری میزبانی مقیاس پذیر هستند. بنابراین می‌توانید با افزایش لیست مشتریان خود ریسلری را گسترش دهید. از آنجا که هاستینگ مجازی است، مقیاس بندی به سرعت و معمولاً بدون هیچگونه هزینه اضافی برای مدیر انجام می‌شود. درآمد شما به هزینه‌ای که به شرکت میزبانی می‌پردازید بستگی دارد. همانطور که گفته شد، برخی از شرکت‌های میزبانی برای اکانت‌های مشتریان ریسلری نیز هزینه نگهداری ماهانه می‌گیرند اما بسیاری دیگر این هزینه را دریافت نمی‌کنند. 

اکثر اکانت‌های ریسلری مقیاس پذیر هستند بنابراین می‌توانید در ابتدا با مقادیر کم شروع کنید و در صورت نیاز منابع ریسلری را افزایش دهید. که یک روش مقرون به صرفه برای تجارت است و هزینه‌های شما را تا حد امکان پایین می‌آورد. حال این سوال مطرح می‌شود که هنگام جستجوی نمایندگی میزبانی به دنبال چه مواردی باشید. بهتر است به طور دقیق بدانید که در بین شرکت‌های میزبانی چه چیزی را جستجو کنید:

یک هاست نمایندگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تضمین uptime بودن

قابلیت اطمینان در هر میزبان وب نکته کلیدی است. اگر در حال فروش سرویس به مشاغل دیگر هستید، این مورد حتی بیشتر اهمیت دارد. شرکت میزبانی وبی را انتخاب کنید که بتواند حداقل ۹۹.۹٪ زمان uptime بودن یا نزدیک به مدت را تضمین کند. این بدان معنا است که مشتریان شما نباید downtime‌ای را مشاهده کنند.

ارائه cPanel یا کنترل پنل‌های دیگر

می‌خواهید از نمایندگی میزبانی به عنوان یک منبع درآمد اضافی و نه به عنوان یک کار سنگین دیگر استفاده کنید. با توجه به این موضوع، به دنبال میزبانی باشید که از cPanel یا کنترل پنل‌های شناخته شده دیگر استفاده کند و کار را برای شما و مشتری‌هایتان ساده‌تر نماید.

پشتیبانی ۲۴/۷/۳۶۵

اگر مشکلی برای مشتریان رخ بدهد،هر چقدر هم که از سرویس شما راضی باشند، جهت رفع مشکل مایلند که بلافاصله سرویس ارائه دهید. اگر خودتان نمی‌توانید مشکل را رفع کنید، به کمک شرکت ارائه دهنده میزبانی نیاز دارید. بسیاری از شرکت های هاستینگ پشتیبانی ۲۴/۷/۳۶۵ را ارائه می‌دهند.

قیمت‌های رقابتی

میزبانی وب به طرز حیرت انگیزی رقابتی است و معاملات بسیار خوبی در آن وجود دارد. تا جایی که می‌توانید برای تجزیه و تحلیل قیمت‌ها، انواع صورتحساب‌ها و هزینه‌ها زمان بگذارید. ممکن است حتی ارزان‌ترین گزینه مناسب نباشد.

نحوه شروع کار با میزبانی ریسلری

قبل از شروع کار، ریسلر شدن کمی برنامه‌ریزی و تحقیقات نیاز دارد. امیدواریم که این راهنما ایده بهتری از آنچه در این زمینه دخیل است و چگونه می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید، به شما ارائه دهد. باید طرحی مشابه موارد زیر را دنبال کنید:

  • از اینکه مشتریان شما به چه میزبانی وبی احتیاج دارند و چه قیمتی را می‌خواهند بپردازند آگاه شوید.
  • در مورد میزبانی‌های وب که معیارهای فوق را دارند تحقیق کنید.
  • با توجه به بررسی‌ها و رتبه بندی رضایت فیلتر کنید.
  • با توجه به هزینه‌ها و ویژگی‌ها فیلتر کنید.
  • برای کوچک‌ترین میزبانی ریسلری ثبت نام کنید.
  • اکانت خود را ایجاد کنید و پکیج‌های مورد نظرتان را به وجود آورید.
  • برند تجاری خود را ایجاد کنید، قیمت گذاری نمایید تا سود کسب کنید و شروع به بازاریابی نمایید.

از آنجایی که امروزه توسعه و طراحی وب سایت به شدت مورد تقاضا است (زیرا هر شرکتی به وب سایت احتیاج دارد) در صنعت میزبانی وب خصوصاً در زمینه ریسلری میزبانی تجارت در حال رونق است. کارآفرینان و صاحبان مشاغل با راه اندازی شرکت ریسلری هاستینگ خود از این فرصت رشد استفاده می‌کنند تا جریان تجاری را به برند تجاری خود اضافه کنند. به دلیل هزینه‌های پایین اولیه و سادگی شروع کار، به خوبی پذیرفته شده است.

آیا شما یک طراح وب هستید و می‌خواهید منبع درآمد دیگری را به شرکت خود اضافه کنید؟ یا شاید به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد آنلاین هستید و مایلید که بدانید ریسلری و نمایندگی فروش میزبانی چیست و چگونه می‌توانید این کار را به یک فرصت تجاری برای خود تبدیل کنید؟ هرچه که باشد، در ادامه ده سوال متداول در مورد نمایندگی فروش میزبانی و اینکه چگونه می‌توانید این مورد را به یک درآمد اضافی تبدیل کنید، جمع آوری شده است:

سوالات متداول مربوط به نمایندگی هاست

هاست ریسلری چیست؟

ریسلری میزبانی وب گزینه‌ای است که شامل یک شرکت (ارائه دهنده میزبانی) است که فضای دیسک سخت و پهنای باند را به شرکت دیگری اجاره می‌دهد (مشاغل کوچک‌تر)، و سپس این فضا به اشخاص ثالث اجاره داده می‌شود. به بیان ساده، ریسلری هاستینگ، نوعی قدرت ارائه هاستینگ به مشتریان خود است به گونه‌ای که گویی شما خود شرکت میزبانی وب هستید. این کار برای کارآفرینانی که می‌خواهند شرکت میزبانی وب خود را راه اندازی کنند یا توسعه دهندگان و طراحان وب فعلی که مایل به اضافه کردن خدمات اضافی به کار خود هستند، معمول است.

نمایندگی هاست چگونه کار می‌کند؟

در اینجا مراحل ایجاد یک ریسلری وجود دارد:

  1.  تحقیق و انتخاب شرکت میزبانی
  2.  خریداری پکیج‌های ریسلری که با اهداف تجارت شما مطابقت دارد
  3.  درک و شناخت بازار هدف برای یافتن مشتریان جدید
  4.  ایجاد پکیج‌های میزبانی با برند خودتان
  5.  مشخص نمودن هزینه
  6.  فروش پکیج‌های میزبانی به مشتریان خود
  7.  کسب نمودن سود

مزایای نمایندگی میزبانی وب چیست؟

استفاده از نمایندگی میزبانی فروش مزایای خارق العاده ای برای برند جدید شما وجود دارد. به عنوان فروشنده میتوانید:

  • به عنوان یک شرکت میزبانی فعالیت کنید و از طریق میزبانی وب و ایجاد وب سایت درآمد کسب کنید.
  • به راحتی سود کسب کنید.
  • برنامه‌ها و پکیج‌های میزبانی خود را متناسب با مشاغل و مشتریان خود طراحی کنید.
  • با استفاده از نام تجاری منحصر به فرد خود، میزبان مشتریان خود باشید.
  • برای هر یک از مشتریان خود کنترل پنل های cPanel مستقلی ارائه کنید.
  • با هزینه کمتری کار را شروع کنید و صرفه جویی نمایید و بعداً آن را ارتقا دهید.

چگونه می‌توانم یک کارآفرین باشم و از این کار درآمد کسب کنم؟

پلن‌های ریسلری برای کسب درآمد طراحی شده‌اند و اغلب کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین راه برای شروع هستند. با استفاده از یک کنترل پنل، به شما این امکان داده می‌شود تا نسخه پشتیبان وب سایت‌ها، ایمیل‌ها و مدیریت دامنه را برای مشاغل و همچنین مشتریان خود راه اندازی و مدیریت کنید.

بسیاری از مشتریان ممکن است در این زمینه تخصص یا سابقه نداشته باشند و برای تنظیم و تغییر خدمات، کاملاً به شما وابسته باشند. به عنوان ریسلری این اجازه را دارید که برای این نوع خدمات  کمی بیشتر هزینه تعیین کنید. با این اوصاف، از آنجا که ارائه دهنده میزبانی وب، سرورها را هندل میکند، تمرکز شما بر سود و مدیریت مشتریان خود باشد. که یک روش بسیار آسان برای شروع کسب سود از کسب‌وکار خودتان است.

در پکیج ریسلری چه مواردی وجود دارد؟

در زیر برخی از ویژگی‌های مشترک که اغلب در پکیج‌های ریسلری وجود دارد آورده شده است:

  • فضای دیسک
  • پهنای باند
  • میزبانی دامنه
  • آخرین نسخه کنترل پنل cPanel
  • برنامه‌های خود را مدیریت کنید و اکانت‌های مختلف را بر اساس نیاز خود پیکربندی نمایید.
  • ویژگی‌هایی مانند ایمیل، کنترل پنل، اسکریپت‌های اضافی و ابزارهای مانیتورینگ را به مشتریان خود ارائه دهید.
  • پشتیبانی Premium (معمولاً ۲۴/۷) که معمولا توسط ارائه دهنده سرویس میزبانی ارائه می‌شود.

آیا مشتریان ارائه دهنده اصلی نمایندگی هاست را میشناسند؟

مشتریان شما را میشناسند. خواهید دید که می‌توانید تجارت میزبانی وب خود را تحت عنوان و نشان تجاری خود انجام دهید بدون اینکه مشتریان بدانند که ارائه دهنده میزبانی بالادستی شما واقعاً کیست. 

آیا برای موفقیت در نمایندگی ریسلر نیاز به یک متخصص میزبانی دارم؟

خیر. شرکت ارائه دهنده هاستینگ شما تمام کارها را کنترل خواهد کرد، بنابراین می‌توانید بر روی تجارت خود تمرکز داشته باشید. سخت افزار سرور، اتصال، زیرساخت شبکه، تنظیم و نگهداری سخت افزار، امنیت و به روزرسانی‌های سرورها همه توسط ارائه دهنده میزبانی وب ارائه می‌شوند. بهتر است مطمئن باشید که در صورت بروز مشکلات خاص، بهترین کمک پشتیبانی فنی را دریافت خواهید کرد.

اگر کسب‌وکار من رشد کند، آیا هر وقت که بخواهم می‌توانم نمایندگی میزبانی خود را ارتقا دهم؟

بله. شما هر زمان که مایل باشید می‌توانید اکانت نمایندگی میزبانی خود را ارتقا دهید تا با کسب‌وکار شما گسترش یابد.

چگونه به عنوان یک ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی وب، شروع به کار کنم؟

برای شروع، مراحل ذکر شده در سوالات متداول شماره ۲ را دنبال کنید. پایه و اساس موفقیت شما انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خوب است که نه تنها اهداف کسب‌وکار شما را برآورده کند، بلکه می‌تواند خدمات و پشتیبانی مداوم و قابل اعتمادی را ارائه دهد. زیرا نام شما است که در هنگام معامله با مشتریان در میان است. عاقلانه انتخاب کنید.

چگونه بهترین شرکت ارائه دهنده میزبانی و هاستینگ را انتخاب کنم؟

این نکته مهم است که بهترین تجربه استفاده میزبانی وب را به مشتریان خود ارائه دهید. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که لازم است هنگام جستجوی نمایندگی سرویس میزبانی وب به خاطر بسپارید:

  • استفاده آسان از cPanel
  • حداقل یک site builder
  • تضمین رضایت
  • Name Server های خصوصی
  • دارا بودن برند پنل مشتری
  • ۲۴/۷/۳۶۵ پشتیبانی بی‌عیب و نقص
  • ضمانت ۹۹.۹۹۹٪ uptime بودن 
  • خدمات کاملاً مدیریت شده

امیدواریم این مقاله یک چشم انداز خوب در مورد اینکه ریسلری چیست و روش‌هایی که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک کارآفرین برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید، داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.