وردپرس-درمقابل-وبفلو-Wordpress-vs-webflow

مقایسه Webflow با WordPress – کدام یک بهتر است؟

در مقایسه Webflow با WordPress  قصد داریم نگاهی عمیق به هر دو سیستم مدیریت محتوا بیندازیم تا ببینیم آیا استفاده از آن‌ها آسان است، چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند و چه جوانب مثبت و منفی دارند. بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام بستر وردپرس یا وب فلو برای شما بهترین است.

اگر به دنبال بهترین پلتفرم برای ساخت وب سایت خود هستید، احتمالاً یکی از اولین گزینه‌های شما وردپرس است، زیرا پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا در جهان می‌باشد. بیش از ۳۴٪ از کل وب سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند.  

در اینجا به مقایسه Webflow و WordPress و تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها می‌پردازیم: 

  • Webflow به شما آزادی کاملی در طراحی سایت می‌دهد، در حالی که وردپرس توسط تم‌ها محدود می‌شود یا از ابتدا کد گذاری می‌شود.
  • Webflow دارای کد مرتب است، در حالی که کد وردپرس به دلیل نیاز گسترده به افزونه‌ها ممکن است نامرتب شود.
  • Webflow به شما این امکان را می‌دهد در صفحه ویرایش کنید، در حالی که با وردپرس باید از داشبورد و ویرایشگر صفحه استفاده کنید.
  • بسته به برنامه مورد نظر شما وب فلو گران‌تر است، در حالی که وردپرس رایگان است و شما فقط باید هزینه میزبانی خود را پرداخت کنید.
  • Webflow دارای یک سازنده صفحه drag/drop است، در حالی که با وردپرس برای فعال کردن این مورد باید از یک افزونه به صورت جداگانه استفاده کنید.

به دلیل اینکه برای اولین بار می‌خواهید انتخاب مناسبی داشته باشید، انتخاب پلت فرم وب سایت تصمیمی دشوار به نظر می‌رسد.

هر دو مدیریت محتوای  Webflow و WordPress مخالفان خود را دارند، اما چند تفاوت بین آن‌ها وجود دارد. قبل از اینکه بررسی اصلی را شروع کنیم، بیایید نگاهی سریع به تفاوت‌های اصلی بین این دو بیندازیم. 

وب فلو در سال ۲۰۲۱

Webflow یک وب سایت ساز تحت فضای ابری است که به هر کسی این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به مهارت و دانش برنامه نویسی، یک وب سایت زیبا ایجاد کند. برخلاف سایر پلتفرم‌های «سازنده وب سایت» مانند Squarespace و Wix، وب فلو بسیار قدرتمند و بسیار قابل تنظیم است، این چیزی است که شما فقط می‌توانستید با استفاده از HTML CSS و Javascript به دست بیاورید.  

از آنجا که Webflow بسیار قابل تنظیم است، در بین طراحان وب محبوب شده است. اما برای هر کسی که می‌خواهد به راحتی یک وب سایت کاملاً سفارشی و بدون استخدام طراحان یا توسعه دهندگان وب یا بدون نوشتن هیچ کدی ایجاد کند، مناسب است.

ویژگی  کلیدی برنامه  وب فلو: 

  • قابلیت Drag and drop page builder
  • ویرایشگر بصری  
  • کار مستقیم با CMS data
  • سایت تجارت الکترونیکی
  • طراحی صفحه‌های Responsive 
  • کار با کلاس‌های CSS reusable
  • کار با flexbox
  • استفاده از هر font  و تنظیم همه موارد از ردیابی تا line-height 
  • انتشار مستقیم وب    
  • SSL و ISO 27018  
  • بستر کاملی که ابزارهای بازاریابی، داده‌های فرم، پشتیبان گیری و موارد دیگر را با هم ادغام می‌کند. 
  • صادر کردن کد برای بارگیری    
  • ویرایشگر کد، در صورت لزوم، کد شخصی خود را اضافه کنید.       
  • ایجاد انیمیشن‌های مبتنی بر scroll 
  • ادغامZapier  

همانطور که می‌بینید، Webflow در ساخت یک وب سایت برای کمک به شما از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاملاً سفارشی برخوردار است، بنابراین بیایید کمی عمیق‌تر شویم و ببینیم دقیقاً چگونه کار می‌کند.

ویژگی‌های ابزار طراحی Webflow 

 وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل کامل   HTML5، CSS3 و JavaScript را در اختیار داشته باشید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از سازنده صفحه بصری برای ایجاد دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید استفاده کنید. پس از ایجاد وب سایت کامل، می‌توانید مستقیماً در وب منتشر کنید یا کد را بارگیری کرده و به توسعه دهندگان خود منتقل کنید.

سازنده صفحه از رابط «کشیدن و رها کردن» استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید با یک بوم خالی شروع کنید و به سادگی هر عنصری مانند: فیلم‌های پس زمینه، sliders، برگه‌ها و تصاویر را به هر کجا که می‌خواهید بکشید و رها کنید. می‌توانید ساختار صفحه وب سایت خود را در navigator مشاهده کرده و تنها با چند کلیک عناصر مورد نیاز خود را از نو بسازید.

همه صفحات و عناصر طراحی ریسپانسیو دارند و شما می‌توانید برای هر دستگاهی طرح‌بندی را تنظیم و پیش نمایش کنید، بنابراین مطمئن باشید هر کسی که از وب سایت شما بازدید می‌کند، بدون توجه به نوع دستگاهی که استفاده می‌کند، بهترین تجربه کاربری را خواهد داشت.

برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، شما کنترل کاملی بر تایپوگرافی خود دارید. می‌توانید از هر فونتی که می‌خواهید استفاده کنید و همه موارد مربوط به آن را از ارتفاع خط گرفته تا ردیابی کاملاً شخصی سازی نمایید.

 همچنین وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ وب سایت خود را فقط با یک کلیک انتخاب کنید و از انسجام کامل آن در صفحات خود اطمینان حاصل نمایید. 

Interactions Tools:

 وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا انیمیشن‌هایی کاملاً سفارشی سازی شده را در سراسر سایت خود ایجاد کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به افزودن یک خط کد، تعاملات پیچیده و انیمیشن‌ها را بصری ایجاد نمایید، بنابراین این امکانات بی‌حد و حصر است.

شما می‌توانید انیمیشن‌های مبتنی بر scroll  و هر عنصری را ایجاد نمایید. بنابراین انیمیشن‌ها، میله‌های پیشرفت یا هر چیز دیگری که می‌خواهید اضافه کنید به موقع با پیشرفت پیمایش آشکار می‌شوند. 

همچنین می‌توانید هنگام scroll، انیمیشن‌هایی ایجاد کنید که تا زمانی که کاربر در نقطه مناسب صفحه قرار دارد، تصویر به طور کامل مشاهده شود، کاری که معمولاً برای اکثر افراد بسیار پیچیده است، اما با وب فلو آسان است. همچنین می‌توانید با گنجاندن محتوای «reveal on click» و انیمیشن‌های غنی شناور، محتوای جدیدی را نشان دهید که وقتی موس خود را روی یک نقطه خاص قرار می‌دهید کاربران را جذب و درگیر خود کند، سطح دیگری از تعامل را به وب سایت خود خواهید داد.

اگر فقط به چیزی ساده نیاز دارید، بیش از ۲۰ انیمیشن پیش ساخته وجود دارد که می‌توانید فقط با چند کلیک ساده به سایت خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از محرک‌های تعاملی، پخش after-effects و انیمیشن‌های Lottie را کنترل کنید که باعث می‌شود خطوط جاوا اسکریپت پیچیده بنویسید.  

ابزارهای مدیریت محتوا

Webflow دارای CMS است که برای همه کار می‌کند، از طراحان حرفه‌ای گرفته تا توسعه دهندگان یا مدیران محتوا.

 ایجاد یک الگوی محتوای کاملاً ساختاریافته، به همراه هر آنچه می‌خواهید در آن قرار دهید، آسان است.

شما قادر خواهید بود که محتوای سایت را دقیقاً در صفحه طراحی کنید، بنابراین می‌توانید هنگام ساختن محتوا آن را ببینید. همچنین این گزینه برای نمایش مشروط محتوا با افزودن فیلتر وجود دارد، بنابراین بر اساس فیلدهای خاص، فقط محتوای مورد نیاز نمایش داده می‌شود.

همچنین می‌توانید تابع جستجو را از ابتدا بسازید، بنابراین محتوا را به همان روش دقیق که می‌خواهید مشاهده شود نمایش می‌دهد، زیرا دارای کنترل بصری کامل هستید.

این امکان نیز وجود دارد تا به مشتریان و اعضای تیم خود اجازه دسترسی به سایت را بدهید که بتوانند در صورت نیاز محتوا اضافه کنند و یا آن را ویرایش نمایند و حتی می‌توانید بدون هیچ گونه بروز مشکلی با اعضای تیم در لحظه همکاری کنید. 

Webflow با Zapier ادغام می‌شود، بنابراین حتی اگر توسعه دهنده نباشید می‌توانید به راحتی بدون نیاز به استفاده از هیچ کدی با بیش از ۷۵۰ برنامه ادغام شوید.

تجارت الکترونیکی با وب فلو   

وب فلو باعث می‌شود کنترل کاملی بر طراحی وب سایت، فروش محصولات و کسب و کار خود داشته باشید. از صفحه محصول گرفته تا صفحه تسویه حساب، می‌توان هر صفحه را کاملاً سفارشی سازی کرد.

برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، صفحه پرداخت می‌تواند کاملاً با بخش‌های دیگر وب سایت مطابقت داشته باشد، بنابراین همه چیز به صورت یکپارچه جریان می‌یابد و بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود خواهید داد. 

شما همچنین می‌توانید ایمیل‌های معاملاتی که برای تأیید خرید آن‌ها به مشتریان ارسال می‌شود را سفارشی کنید، تا مطمئن شوید ۱۰۰٪ از برند تجاری شما برخوردار است.  

مشتریان می‌توانند هزینه محصولات خود را با همه روش‌های رایج پرداخت از جمله Stripe ،Apple Pay ،Google Pay و PayPal پرداخت کنند و قوانین حمل و نقل، مکان حمل و نقل و نحوه ارسال محصولات خود را تعیین و انتخاب کنید.

داشبورد مدیریت سفارش به راحتی قابل استفاده است و پس از آماده شدن برای ارسال سفارشات می‌توانید با استفاده از یکپارچه سازی  Zapier سریع و آسان برچسب‌های حمل و نقل خود را چاپ کنید.  

مزایای استفاده از Webflow     

  • Webflow به شما این آزادی را می‌دهد که وب سایت‌های کاملاً سفارشی و بدون نیاز به هرگونه کدگذاری ایجاد کنید.
  • Drag/drop site builder به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات خود را به روشی که می‌خواهید، در همان رابط صفحه ایجاد و سفارشی کنید.
  • بدون نیاز به استفاده از کد، به راحتی می‌توانید انیمیشن و تعاملات ایجاد کنید. 
  • سئو دوستانه است.
  • صفحه خود را مستقیماً ویرایش کنید، بنابراین قبل از انتشار آن، می‌توانید دقیقاً شکل صفحه خود را ببینید.
  • از ویراستاران و همكاران دعوت كنید تا محتوای وب سایت شما را بررسی كنند.
  • میزبانی قدرتمند با حداقل زمان downtime  برای بازدید کنندگان
  • گواهی SSL گنجانده شده است.

معایب استفاده از Webflow 

در مورد استفاده از Webflow منحنی یادگیری وجود دارد، خصوصاً اگر قبلاً هیچ وب سایتی ایجاد نکرده‌اید. همچنین، در مقایسه با نرم افزار منبع باز مانند WordPress و Woocommerce، گران‌تر است. یک کتابخانه در حال رشد حاوی آموزش‌های ویدئویی دارد. بسته تجارت الکترونیکی Webflow هنوز در نسخه بتا است، بنابراین همه ویژگی‌های آن در دسترس نیستند.

 قیمت گذاری وب فلو

 Webflow دو نوع برنامه دارد، «Site plans» و «account plans» . در Site plans، بسته‌های مختلف قیمت گذاری برای وب سایت‌ها و مشاغل تجارت الکترونیکی نیز وجود دارد، بنابراین ممکن است کمی پیچیده شود. بیایید ابتدا نگاهی به بسته‌های وب سایت بیندازیم: 

طرح اولیه ۱۲ دلار در ماه است و مناسب کسی است که فقط یک وب سایت ساده و بدون سیستم مدیریت محتوا نیاز دارد. این قیمت شامل میزبانی و یک گواهینامه SSL رایگان با حداکثر ۲۵۰۰۰ بازدید ماهانه و ۵۰۰ ارسال فرم است.

بعدی طرح CMS است که برای وبلاگ‌ها یا وب سایت‌های محتوا محور (پست‌های وبلاگ) عالی است. این طرح ماهانه ۱۶ دلار هزینه دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا ۱۰۰۰۰۰ بازدید کننده ماهانه، ۱۰۰۰ ارسال فرم، ۲۰۰۰ مورد CMS، CMS API  محدود، ۳ ویرایشگر محتوا و عملکرد جستجوی سایت داشته باشید.

سرانجام، هزینه account plans نیز ۳۶ دلار در ماه است و یک گزینه عالی برای سایت‌ها یا وبلاگ‌های پر بازدید می‌باشد. شما می‌توانید حداکثر ۱،۰۰۰،۰۰۰ بازدید کننده در ماه، ارسال فرم نامحدود، CMS API کامل، ۱۰ ویرایشگر محتوا، جستجوی سایت و بارگذاری پرونده را داشته باشید.

سه برنامه تجارت الکترونیکی Standard ،Lite و Advanced وجود دارند. هزینه برنامه استاندارد ۲۹ دلار در ماه است و شامل تمام ویژگی‌های برنامه CMS می‌باشد. این طرح به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی‌های سایت تجارت الکترونیکی موجود را می‌دهد.

وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را به صورت رایگان بسازید، بنابراین قبل از راه اندازی می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید با این ویژگی‌ها بازی کنید و وب سایت خود را بسازید. پس از آماده شدن برای راه اندازی، می‌توانید یکی از برنامه‌های سایت را اضافه کنید.

 مقایسه Webflow با WordPress: وردپرس در سال ۲۰۲۱

وردپرس بدون شک محبوب‌ترین راه برای ایجاد یک وب سایت است و در حال حاضر ۳۴ درصد از سایت‌های اینترنت را تأمین می‌کند.

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است به این معنی است که استفاده از آن برای همه رایگان می‌باشد و شما فقط باید هزینه میزبانی را پرداخت کنید. می‌توانید از وردپرس برای ساختن وبلاگ، وب سایت، ایجاد یک فروشگاه آنلاین یا نمایش پروژه‌های نمونه کارهای خود استفاده کنید.

ویژگی‌های کلیدی وردپرس     

  • طرح‌های قابل تنظیم  
  • مناسبSEO بودن (موتورهای جستجو)
  • سایت‌های responsive و مناسب موبایل
  • عملکرد بالا 
  • امکان مدیریت سایت با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه
  • امنیت بالا  
  • مدیریت قدرتمند رسانه  
  • آسان و در دسترس  
  • بیش از ۵۴،۰۰۰ پلاگین وردپرس، به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را شخصی سازی کنید. 

طراحی وب سایت با وردپرس     

طراحی یک وب سایت وردپرس با استفاده از یکی از هزاران تم رایگان یا پولی موجود بسیار آسان است. وردپرس دایرکتوری تم مخصوص به خود را دارد، اما می‌توانید تم‌ها را از وب سایت‌های دیگر مانند  Themeforest یا Creativemarket نیز خریداری کنید.

پس از نصب تم مورد نظرتان، می‌توانید عناصر خاصی از آن مانند رنگ‌ها، قلم‌ها، اندازه‌ها و تصاویر را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید از افزونه‌ها برای افزودن ویژگی‌های اضافی که ممکن است قبلاً در طرح زمینه گنجانده نشده باشند، استفاده کنید. 

اگر می‌خواهید یک وب سایت کاملاً سفارشی داشته باشید، باید خودتان آن را توسعه دهید یا یک طراح یا توسعه دهنده وب استخدام کنید. برنامه نویسان دسترسی کامل به کتابچه راهنمای توسعه دهنده قالب وردپرس دارند که همه مواردی را که باید در مورد توسعه تم‌های وردپرس بدانید به شما ارائه می‌دهد.

مدیریت محتوا 

وردپرس به صورت آنلاین ایجاد و انتشار مطالب سایت را آسان می‌کند. برای انتشار اطلاعات سایت نیازی به دانستن هیچ کدی نیست و شما می‌توانید همه موارد را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید. استفاده از داشبورد برای اکثر افراد آسان است. زیرا دارای یک نوار منو در سمت چپ می‌باشد که می‌توانید برای پیمایش یا scroll در صفحات و نقاط مختلف وب سایت خود استفاده کنید.

وردپرس به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد تا هر تعداد صفحه را که دوست دارید به سایت خود اضافه کنید، بنابراین می‌توانید یک سایت ساده با یک یا دو صفحه‌ یا سایت پیچیده‌تری با صدها صفحه بسازید. 

جذابیت اصلی وردپرس سهولت استفاده از آن است. زیرا بدون نیاز به دانستن هیچ کدی، وب سایتی عالی ایجاد می‌نمایید و می‌توانید خودتان شخصا محتوا اضافه نموده و این امکان را نیز برای همه فراهم کنید. 

اگر لازم است سایر کاربران و نویسندگان را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، مشکلی نیست. وردپرس از قابلیت‌های چند کاربره برخوردار است و می‌توانید با انتخاب گزینه نقش‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت و مجوزهای دسترسی از جمله نویسنده، مدیر، ویرایشگر، مشارکت کننده، کاربران جدیدی اضافه کنید.

این امر باعث می‌شود تا وب سایت‌های خود را به عنوان یک بستر عالی برای مشاغل بزرگ و کوچک فراهم کنند، زیرا با رشد کسب و کار شما به راحتی رشد می‌کند.

به طور کلی، شروع کار با وردپرس بسیار سریع و آسان است. فقط در چند دقیقه می‌توانید نرم افزار را نصب کنید، تم اضافه کنید و مقداری محتوا آپلود نمایید و آماده کار هستید. به طور خلاصه، زیر یک ساعت وب سایت کاملی خواهید داشت.

مزایای استفاده از وردپرس 

  • استفاده از وردپرس رایگان است، شما فقط باید هزینه میزبانی را پرداخت کنید و این گزینه برای هر کسی که تازه شروع به کار می‌کند بسیار مقرون به صرفه‌ است.
  • وردپرس کاملاً قابل شخصی سازی است و کنترل کاملی بر سایت و تمام داده‌های خود خواهید داشت.
  • هزاران افزونه و قالب برای وردپرس وجود دارد، بنابراین هنگام ساخت وب سایت شما این امکانات بی‌پایان هستند. 
  • در صورتی که تمایل دارید از وردپرس استفاده کنید بسیار آسان است و نیازی به کد نویسی ندارد، به این معنی که حتی یک مبتدی کاملا می‌تواند در عرض چند ساعت وب سایتی عالی داشته باشد و کار کند.
  • با توجه به محبوبیت وردپرس، در حال حاضر هزاران تم برای آن وجود دارد، بنابراین مهم نیست که از چه ابزاری برای راه اندازی تجارت خود استفاده می‌کنید، احتمال کارکرد یکپارچه آن‌ها با وردپرس بسیار زیاد است.

معایب استفاده از وردپرس 

اگر طراحی سایت کاملاً سفارشی بخواهید برای هرکسی آسان است که با استفاده از الگوها و مضامین آن را انجام دهد، باید خودتان آن را کدگذاری کنید یا یک توسعه دهنده سایت را استخدام نمایید. از آنجا که وب سایت وردپرس تحت مالکیت و مدیریت شما می‌باشد، مسئولیت کلیه بروزرسانی‌ها و نگهداری وب سایت بر عهده خودتان است، مگر اینکه از میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده کنید.

خبر خوب این است که وردپرس کاملا رایگان می‌باشد. فقط نیاز به پرداخت میزبانی دارید. وردپرس یک راه بسیار مقرون به صرفه برای ساخت یک وب سایت است. یکی دیگر از مواردی که ممکن است لازم باشد برای آن پرداخت کنید، premium theme برای وب سایت است، اما فقط یکبار نیاز به پرداخت دارد.

سوالات متداول درباره Webflow و  WordPress

آیا می‌توانم قبل از پرداخت، Webflow را تست کنم؟

خوشبختانه،  Webflow برای یک دوره آزمایشی رایگان در دسترس است .ممکن است در این حالت محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما قادر خواهید بود از ویژگی‌های اصلی آن استفاده کنید.

Webflow چه نوع پشتیبانی را ارائه می‌دهد؟

در صورت داشتن اشتراک، وب فلو یک سرویس پشتیبانی ایمیل و پشتیبانی انجمن با اکانت رایگان در وب سایت رسمی خود و در بخش فروم ارائه می‌دهد.

چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

  • به بخش‌ «Software/Service و Webempresa Packs» بروید.
  • روی « Application Browser » کلیک کنید.
  • به «Applications for Webempresa» بروید.
  • گزینه WordPress Pack selection و نماد نصب بسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • برنامه را با استفاده از دکمه بالایی نصب کنید.
  • به قسمت Domain Field بروید و دامنه خود را انتخاب کنید. (بدون نام مستعار «www»)
  • قسمت «Route» را خالی بگذارید.
  • به قسمت «Configuration» بروید و نام کاربری Administrator  را تغییر دهید.
  • با کلیک روی دکمه انتهایی «install» مراحل را کامل کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا کامل شود.
  • اکنون که برنامه نصب شده است، روی دامنه کلیک کنید تا به وب سایت جدید خود دسترسی پیدا کنید.

پس از آگاهی از تفاوت وردپرس و وب فلو و انتخاب پلتفرم مناسب، انتخاب و ثبت دامنه مرحله بعد است. برای آگاهی بیشتر درباره دامنه و ضرورت ثبت آن مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دامنه چیست؟ چرا باید ثبت دامنه کنیم؟

نتیجه‌گیری

پس از بررسی  وب فلو و  وردپرس در کنار هم، مشخص است که هر دو این پلتفرم‌ها گزینه خوبی برای هر کسی است که مایل است یک وب سایت ایجاد کند.

برای اکثر افراد، وب فلو گزینه بهتری برای ساخت یک وب سایت است. به دلیل اینکه منبع باز است و کاملاً قابل تنظیم می‌باشد و به هر کسی این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را سریع بسازد، فقط با پرداخت ماهیانه هزینه میزبانی.

اگرچه  وب فلو یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان و هر کسی است که می‌خواهد یک وب سایت کاملاً سفارشی ایجاد کند، اما کمی گران‌تر است. به ویژه اگر بخواهید به عنوان مثال فروشگاه تجارت الکترونیکی راه اندازی کنید.

 وبفلو را به هر کسی که به دنبال ساخت یک سایت تجارت الکترونیک است توصیه نمی‌کنیم به دلیل اینکه برخی از ویژگی‌های کلیدی وجود دارند که هنوز در مرحله بتا می‌باشند.

برخی از افراد نگران دشواری کار با وردپرس هستند، اما در واقع بسیار آسان می‌باشد و هر کسی می‌تواند در عرض چند ساعت وب سایتی با وردپرس بسازد. حتی بدون تجربه استفاده قبلی از هزاران تم موجود. مدیریت محتوای سایت آسان است و با رشد تجارت، وب سایت نیز می‌تواند رشد کند و می‌توانید اعضای تیم و مشارکت کنندگان را اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.