هاست اختصاصی چیست؟ مزایا و معایب سرور اختصاصی

زمانی که می‌خواهید از بین میزبانی‌های مختلف، بهترین میزبانی را برای وب سایت خود انتخاب کنید، گزینه‌های مختلفی را باید در نظر بگیرید. یک نوع میزبانی که احتمالاً با آن روبرو خواهید شد، هاست اختصاصی است. این سبک میزبانی وب مناسب اکثر دارندگان وب سایت نخواهد بود.

در واقع، اگر تازه شروع به کار می‌کنید، احتمالاً می‌توانید با یک پکیج میزبانی اشتراکی نیز شروع کنید. اما برای کسانی که وب سایت‌هایی با رشد سریع دارند و به سطح بالاتری از عملکرد، امنیت و میزبانی ویژه برای مقیاس پذیری نیاز دارند، می‌تواند مناسب باشد.

در زیر خواهید آموخت که هاست اختصاصی چیست، چگونه کار می‌کند و چرا سودمند است.

میزبانی اختصاصی (Dedicated Hosting) چیست؟

میزبانی اختصاصی زمانی است که یک سرور کامل برای خود داشته باشید. وقتی هاست اختصاصی و میزبانی اشتراکی را مقایسه می‌کنید، تفاوت‌های زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. با میزبانی اشتراکی، منابع سرور را با صدها یا شاید حتی هزاران وب سایت دیگر به اشتراک خواهید گذاشت.

در میزبانی اشتراکی، سرور بین چندین کاربر و اکانت‌های مختلف تقسیم شده و به هر کاربر مقدار مشخصی از پهنای باند، فضای ذخیره سازی و سایر ویژگی‌های میزبانی داده می‌شود.

با استفاده از هاست اختصاصی، کل سرور را در اختیار دارید تا هر کاری را که می‌خواهید با آن انجام دهید. بنابراین نه تنها به سطوح بیشتری از منابع سرور دسترسی خواهید داشت، بلکه می‌توانید این سرور را با توجه به نیازهای منحصر به فرد وب سایت خود بهینه کنید.

در این نوع میزبانی مانند سایر سبک‌های میزبانی، برای دسترسی به سرور، باید به‌صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید. در حالی که برخی از برنامه‌های میزبانی سرور اختصاصی ارزان قیمت در دسترس هستند اما ممکن است برخی از پلن‌های آن گران قیمت باشند. بنابراین شما باید قبل از انتخاب، تحقیقات خود را انجام دهید.

میزبانی اختصاصی چگونه کار می‌کند؟

بیایید کمی بیشتر به نحوه کار هاست اختصاصی بپردازیم. میزبانی اختصاصی نوعی میزبانی بسیار قدرتمند است که به کاربران امکان کنترل کامل سخت افزار و نرم افزار سرور را می‌دهد. اساساً، یک سرور به صورت کامل به کاربر تعلق می‌گیرد. مانند ساخت وب سایتی که از ابتدا آن را می‌سازید، می‌توانید همین کار را با سرور خود انجام دهید. به صورتی که قادر خواهید بود عناصری که عملکرد سایت شما را بهبود می‌بخشند را به پیکربندی سرور اضافه کنید. این مورد را با میزبانی اشتراکی مقایسه کنید، که تنها می‌توانید سایت خود را در یک فضای از پیش تعریف شده قرار دهید.

همچنین می‌توانید بسته به میزان RAM و فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود، به همراه نوع CPU و سیستم عامل، سرور خود را شخصی سازی کنید. این باعث می‌شود سرورهای اختصاصی به گزینه‌ای عالی برای انواع بازی‌ها تبدیل شوند.

سرورهای اختصاصی معمولاً توسط خدمات مالی و سایر شرکت‌هایی که نیاز به ذخیره و محافظت امن از داده‌های خود دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل، هنگامی که یک میزبانی اختصاصی می‌خرید از امنیت بیشتری در سایت نیز برخوردار می‌شوید.

مزایای هاست اختصاصی

اگر می‌خواهید سطح میزبانی فعلی خود را ارتقا دهید، لازم است بدانید که این میزبانی چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد. میزبانی اختصاصی معمولاً بهترین مکان برای سایت‌هایی است که حجم زیادی از ترافیک را دریافت می‌کنند، با داده‌های حساس و شخصی کاربر ارتباط داند یا از پیکربندی نرم افزار خاص برخوردار هستند.

در ادامه نگاهی داریم به تعدادی از مزایای هاست اختصاصی:

۱. بهبود عملکرد وب سایت با خرید سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی عملکرد بسیار بهبود یافته‌ای را برای شما فراهم می‌کنند که باعث افزایش سرعت سایت می‌گردد. بدان معنی است که سرعت بارگذاری در سایت شما همان مقدار ترافیک یا تعداد بازدیدکننده روزانه سایت خواهد بود. این سازگاری می‌تواند فوق‌العاده مهم باشد، زیرا یکی از دلایل اصلی مهاجرت به یک میزبان وب اختصاصی، حجم بالای بازدید سایت است.

در یک محیط میزبانی اختصاصی، همه منابع سرور، از جمله پهنای باند، RAM و CPU برای پشتیبانی وب سایت وجود دارد. به شما کمک می‌کند تا از به روز بودن اطمینان حاصل کنید (بدین معنی که سایت شما هرگز آفلاین نخواهد بود). همچنین، از آنجا که شما محیط سرور را با هیچ سایت دیگری به اشتراک نمی‌گذارید، سایت شما تحت تأثیر منابع سایت نخواهد بود و در نتیجه عملکرد سایت تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

 عملکرد بالا و ثابت برای سایت بسیار مهم است زیرا به داشتن تجربه خوب برای کاربر اهمیت می‌دهد و نیاز به پردازش پرداخت یا ذخیره اطلاعات شخصی یا مالی حساس دارد. کاربران بیشتر در مورد حریم خصوصی و داده‌ها، به ویژه در فضای آنلاین، نگران می‌شوند. با میزبانی اختصاصی، سایت می‌تواند مسئولیت امنیت و محافظت از اطلاعات بازدید کنندگان را به عهده داشته باشد.

۲. افزایش بهینه‌سازی سایت و انعطاف‌پذیری بیشتر

با استفاده از یک سرور و آی‌‌پی اختصاصی، قادر خواهید بود بر وب سایت خود کنترل بیشتری داشته باشید و در نتیجه می‌توان به افزایش سرعت سایت نیز کمک نمود. اولین انتخاب شما انتخاب بین سیستم عامل لینوکس یا ویندوز است. این انتخاب به پیکربندی مناسب‌ برای وب سایت بستگی دارد، با این حال، بیشتر کاربران تنظیمات سرور Linux را انتخاب می‌کنند مگر اینکه یک نرم افزار فقط برای ویندوز اجرا شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هاست لینوکس و تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: هاست لینوکس چیست؟ تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

با راه اندازی سرور، قادر خواهید بود هر نرم‌افزاری که وب سایت شما برای کار نیاز دارد را بر روی سرور نصب کنید، همچنین قادر خواهید بود منابع را به دلخواه خود انتخاب کنید و اختصاص دهید. با این حال، برای استفاده بیشتر از محیط سرور، یک تیم فنی می‌خواهید که بتواند محیط سرور را برای شما حفظ و بهینه کند. بنابراین، اگر وبمستر مبتدی و غیرفنی هستید، شاید لازم باشد به فکر استخدام پرسنل فنی باشید.

اگر توانایی ایجاد اعضای تیم برای نگهداری سرور را ندارید، در این صورت می‌توانید یک سرور اختصاصی مدیریت شده را انتخاب کنید. با این کار، همان سطح عملکرد و مزایا را بدست می‌آورید. اما به جای اینکه همه کارهای فنی را خودتان انجام دهید، می‌توانید به تیم ارائه دهنده میزبانی خود اعتماد کنید. آن‌ها می‌توانند خدماتی مانند تعمیر و نگهداری سرور، بهینه سازی و موارد دیگر را به شما ارائه دهند.

۳. افزایش امنیت سایت با خرید میزبانی اختصاصی

همچنین میزبانی اختصاصی امنیت فوق العاده را ارائه می‌دهد. با داشتن تنها یک وب سایت مستقر در محیط سرور، از امنیت خوبی بهره‌مند می‌شوید. آن را با میزبانی اشتراکی مقایسه کنید، جایی که یک سرور را با هزاران سایت دیگر به اشتراک می‌گذارید.

استفاده از هاست اختصاصی می‌تواند به شما آرامش بیشتری ببخشد زیرا از هرگونه مسائل امنیتی و آسیب‌پذیری مرتبط با سایت‌های همسایه که از یک سرور مشترک استفاده می‌کنند جلوگیری می‌کنید.

همچنین شما کنترل بیشتری بر روی اقدامات امنیتی در سرور و وب سایت خود دارید. قادر خواهید بود فایروال‌ها و نرم افزارهای ضد ویروس را که بیشتر به سبک وب سایت شما مرتبط هستند کنترل و پیاده سازی کنید.

اگر سایت شما با داده‌های حساس کاربر مانند اطلاعات مالی سروکار دارد، می‌توانید از میزبانی وب با یک محیط سرور اختصاصی استفاده کنید. همچنین این امر با رعایت مقررات مربوط به ذخیره سازی امن و انتقال داده‌ها برای سایت شما نیز مفید است.

۴. افزایش اعتماد و اطمینان به سرویس میزبانی اختصاصی و مقیاس‌پذیری آن

افزایش اعتماد و اطمینان با خرید سرور مجازی اختصاصی

زمانی که سایت شما ویروسی شود ممکن است پست‌های شما آفلاین شوند. اگر این مورد را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که چقدر ناامید کننده است. ممکن است در شرایطی باشید که به سایت خود بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارید و نمی‌توانید آفلاین باشید. هر زمان که سایت شما آفلاین است، ضرر زیادی متحمل می‌شوید.

میزبانی اختصاصی یک مزیت بزرگ دارد و این است که می‌تواند به شما آپ تایم عالی ارائه دهد. در حال حاضر، تضمین به روز بودن ۱۰۰٪ تقریباً غیرممکن است (تعمیر و نگهداری زمان‌هایی نیاز است که انجام شود).

با استفاده از میزبانی اختصاصی، این مزیت را دارید که هرگز مجبور نیستید برای منابع سرور رقابت کنید. یعنی وقتی سایت شما با افزایش میزان بازدید مواجه است، همیشه منابع سرور لازم را در دسترس خواهید داشت.

همچنین میزبانی اختصاصی توانایی مقیاس گذاری در سایت را به شما می‌دهد. در واقع به اندازه میزبانی ابری مقیاس پذیر نیست، اما وقتی هاست اختصاصی تهیه می‌کنید، یک بافر داخلی برای کنترل میزان بازدید بیشتر دارید. بسته به ارائه دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید منابع سرور خود را نیز به موقع گسترش دهید.

معایب میزبانی اختصاصی

میزبانی اختصاصی کامل نیست. با میزبانی اختصاصی سطح عملکرد، امنیت و قابلیت اطمینان بسیار بهبود یافته‌ای خواهید داشت. اما با یک قیمت ماهانه بالاتر و نیازهای فنی بیشتر روبرو می‌شوید.

در ادامه به بررسی معایب اصلی هاست اختصاصی می‌پردازیم:

۱. هزینه بیشتر

یکی از بزرگ‌ترین معایب میزبانی اختصاصی هزینه بالاتر است. از آنجا که یک سرور کامل برای خود دارید، باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. آن را با میزبانی اشتراکی مقایسه کنید که هزینه کل سرور را با صدها کاربر مختلف تقسیم می‌کنید.

همچنین باید هزینه‌های اضافی استخدام و پرداخت کارکنان فنی خود را نیز در نظر بگیرید تا سرور را برای شما مدیریت کنند. همیشه برای تجارت شما منطقی نخواهد بود اما هزینه‌ای است که باید در نظر بگیرید.

گزینه میزبانی اختصاصی مدیریت شده را نیز دارید، بنابراین کادر فنی ارائه دهنده خدمات میزبانی را جهت کمک در اختیار خواهید داشت. اما ممکن است با یک هزینه اضافی نیز همراه باشد.

۲. دانش فنی

اگر قصد ارتقا از میزبانی اشتراکی به میزبانی اختصاصی دارید لازم هست که با یک سری موارد آشنایی داشته باشید. بسته به ارائه دهنده‌ای که استفاده می‌کنید، ممکن است مجبور باشید همه پیکربندی‌ها، تنظیمات و نگهداری سرور را خودتان مدیریت کنید. اگر با پیچیدگی‌های مربوط به اجرای سرور آشنا نیستید، باید یک تیم فنی استخدام کنید.

اگر وب سایت شما به اندازه کافی بزرگ باشد که شما نیاز به استفاده از یک سرور و میزبانی اختصاصی دارید، پس بهترین راه این نیست که نیازهای فنی راه‌اندازی یک سرور را خودتان یاد بگیرید.

با این حال، برخی از ارائه دهندگان سبکی از برنامه‌های میزبانی اختصاصی را ارائه می‌دهند که معروف به میزبانی اختصاصی مدیریت شده است. با این نوع میزبانی، شما هزینه یک تیم فنی ارائه شده توسط ارائه دهنده میزبانی را برای کمک به تعمیر و نگهداری، راه اندازی و بهینه سازی سرور پرداخت می‌کنید.

آیا تجارت من به میزبانی اختصاصی نیاز دارد؟

میزبانی اختصاصی برای هر وب سایتی مناسب نیست. در واقع، میزبانی اشتراکی برای بسیاری از وب سایت‌های موجود بهتر خواهد بود. متاسفانه، اکثر سایت‌ها به حدی رشد نمی‌کنند که میزبانی اختصاصی برای آن‌ها واقعاً منطقی باشد. برای برخی از سایت‌ها حتی ممکن است میزبانی ابری یا میزبانی VPS منطقی‌تر باشد. همه این‌ها به نیازهای شما به عنوان مالک سایت بستگی دارد.

برای مبتدیان، میزبانی اختصاصی گران است. اگرچه احتمالاً می‌توانید با یک برنامه میزبانی اختصاصی ارزان‌تر شروع کنید. اگر سایت شما حجم زیادی از بازدید را دریافت نمی‌کند، یا در حال ساخت اولین سایت خود هستید، به هر حال با میزبانی اشتراکی شروع کنید.

اگر سایت شما حجم بالایی از بازدید را دریافت می‌کند یا در حال افزایش است پس به میزبانی اختصاصی احتیاج دارید. به خصوص، اگر دیده‌اید که عملکرد سایت شما به دلیل سبک میزبانی فعلی شما کاهش یافته است. میزبانی اختصاصی می‌تواند به راحتی از سایت‌هایی پشتیبانی کند که ماهانه میلیون‌ها بازدید کننده دارند.

همچنین، سایت شما ممکن است نیاز به نصب و یا سطح بالاتری از امنیت مانند ssl داشته باشد. به عنوان مثال، شاید شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک عظیم داشته باشید که به نرم افزار منحصر به فرد و توابع امنیتی سفارشی نیاز دارد. یک محیط میزبانی اختصاصی می‌تواند به راحتی از تنظیمات مورد نظر شما پشتیبانی کند.

نتیجه گیری

امیدوارم، متوجه شده باشید که میزبانی اختصاصی چیست و تفاوت آن با سایر اشکال میزبانی و اینکه چگونه می‌تواند به سود تجارت شما بیاید پی برده باشید.

میزبانی اختصاصی برای همه مناسب نیست. اما، برای سایت‌های با بازدید زیاد، یا نیازهای بسیار خاص سرور، استفاده از یک میزبان وب اختصاصی می‌تواند سایت شما را بسیار بهبود بخشد.

با داشتن برنامه‌های میزبانی اختصاصی، به راحتی قادر خواهید بود از سطح رشد ترافیک پشتیبانی کرده و در عین حال سطح اطمینان، امنیت، مقیاس پذیری و بیشتر از همه کنترل را افزایش دهید.

با این حال، همه میزبان‌های اختصاصی برابر نیستند. هنگام انتخاب یک ارائه دهنده میزبان اختصاصی، مراقب این ویژگی‌ها باشید:

  • سرورها برای عملکرد و امنیت بالا از آخرین سخت افزار استفاده می‌کنند.
  • سرورها باید سیاست‌های امنیتی را داشته باشند.
  • به دنبال انتخاب میزبانی وب اختصاصی مدیریت شده باشید.
  • باید حداقل ۹۹.۹٪ سطح به روزرسانی داشته باشد.
  • یک تیم پشتیبانی فنی اختصاصی داشته باشید که به سرعت به درخواست‌های شما پاسخ دهد.

خرید سرور مجازی برای ترید (بایننس، بورس، فارکس، ارز دیجیتال – ارز رمزپایه و انواع صرافی) – راهنمای اتصال به VPS ویندوز، مک، اندروید، iOS

اگر به دنبال خرید سرور مجازی برای ترید یا سرور مجازی بایننس هستید، نیاز هست که به یک سری ویژگی‌ها و امکانات ضروری سرورهای ارائه شده توجه کنید.

سرورهای مجازی ارائه شده توسط مشکین‌هاست تمام ویژگی‌های لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب ترید، خرید بورس، ثبت نام بایننس یا هر فعالیت تجاری دیگر را دارا هستند. در واقع شما برای ترید به سرور مجازی خارج نیاز دارید که هیچ اتصالی به سرورهای ایران نداشته باشد. چرا که در صورت ردیابی آی‌پی ایران، ممکن است ترید شما به خطر بیافتد.

همچنین در این مقاله به بررسی کامل نحوه اتصال به سرور مجازی بایننس در سیستم عامل‌های ویندوز، مک‌اواس، اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

سیستم عامل ویندوز روی سرور مجازی بایننس مشکین‌هاست ارائه می‌شود. البته سیستم عامل لینوکس نیز قابل ارائه است.

راهنمای خرید سرور مجازی بایننس

به منظور خرید سرور مجازی بایننس (ترید) به چه میزان رم و سی‌پی‌یو نیاز داریم؟

حداقل منابع مورد نیاز برای خرید سرور مجازی بایننس، ۲ گیگ رم و ۱ هسته CPU است اما برای اینکه با کندی سرور مواجه نشوید، پیشنهاد ما، اختصاص ۴ گیگ رم و ۲ هسته CPU به وی‌پی‌اس خود است.

تعرفه خرید سرور مجازی ترید (بایننس)

  • پریمیوم
  • ۱۶GB RAM
  • ۸Core CPU
  • ۱۶۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۱،۳۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • ویژه
  • ۱۰GB RAM
  • ۶Core CPU
  • ۸۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۹۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • حرفه‌ای
  • ۶GB RAM
  • ۴Core CPU
  • ۵۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۵۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • اقتصادی
  • ۳GB RAM
  • ۲Core CPU
  • ۳۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۳۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش

در ادامه…

نحوه اتصال به سرور مجازی (وی‌پی‌اس) ویندوز

به منظور اتصال به وی‌پی‌اس ویندوز یا Remote Desktop Connection مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

راهنمای ویدیویی اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق سیستم عامل ویندوز

۱-  از طریق گزینه Start یا سرچ بار ویندوز خود، عبارت «Remote Desktop Connection» را جستجو کنید:

۲- در پنجره‌ی باز شده، در فیلد Computer، آدرس IP را وارد کرده و سپس بر روی دکمه «Connect» کلیک کنید:

توجه: آدرس IP از طریق ایمیل مشکین هاست، پس از خرید سرور، برای شما ارسال می‌شود.

۳- در مرحله بعدی در «Windows Security»، در قسمت Username کلمه «Administrator» را وارد کنید. در فیلد «Password» نیز رمز عبور خود را وارد کنید. سپس بر روی «OK» کلیک کنید.

توجه: رمز عبور نیز از طریق ایمیل مشکین هاست، پس از خرید سرور، برای شما ارسال می‌شود.

۴- با مشاهده پنچره «Remote Desktop Connection» بر روی «Yes» کلیک نمایید:

هم‌اکنون به سرور مجازی خود وارد شده‌اید و می‌توانید فعالیت‌های خود را بر روی آن آغاز کنید.

برای خروج از سرور مجازی ترید خود نیز می‌توانید از طریق ضرب‌در پنچره‌ی بالای صفحه و سپس کلیک بر روی «OK» پنچره‌ی باز شده، اقدام نمایید:

اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق سیستم عامل مک‌اواس

‍۱- در ابتدا به یک نرم‌افزار برای اتصال به سرور مجازی خود نیاز دارید. به این منظور به اپ استور مراجعه کرده و یکی از نرم‌افزارهای Microsoft Remote Desktop یا Parallels Client را بر روی سیستم خود دانلود و نصب نمایید. در این آموزش از نرم افزار Microsoft Remote Desktop استفاده می‌کنیم.

۲- پس از نصب و باز کردن برنامه،‌ بر روی دکمه «New PC» کلیک کرده تا اطلاعات سرور مجازی ترید خود را وارد کنید.

۳- در فیلد «PC name» هاست‌نیم یا آدرس IP خود را وارد نمایید.

۴- بر روی «User account» کلیک کرده و آن را به «Add a User Account» تغییر دهید. سپس در پنجره باز شده، یوزرنیم، پسورد و در صورت دلخواه Friendly name (نام مستعار برای سرور مجازی خود) را وارد کنید. بر روی «Add» کلیک کنید.

۵- در مرحله بعد،‌ همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید،‌ بر روی سرور مجازی ایجاد شده،‌ کلیک کرده و در پنجره باز شده،‌ «Continue» را انتخاب کنید. هم‌اکنون شما به وی‌پی‌اس خود متصل شده‌اید.

نحوه اتصال به سرور مجازی (VPS) در موبایل

برای اتصال به VPS بایننس خود از طریق موبایل، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه اتصال به وی‌پی‌اس در موبایل اندرویدی

برای اتصال ریموت به دسکتاپ در موبایل اندروید، می‌توانید از نرم‌افزارهای متعددی از جمله Microsoft Remote Desktop، Remote Desktop 8، Remote Desktop Manager و سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. ما در این راهنما از نرم‌افزار Remote Desktop 8 استفاده می‌کنیم.

توجه: ممکن است برای دانلود اپلیکیشن Remote Desktop 8 بر روی موبایل اندرویدی خود، با خطای «این برنامه در کشور شما در دسترس نیست» یا خطا و موارد دیگری مواجه شده و قادر به دانلود آن از طریق گوگل پلی نباشید. از آنجایی که به منابع دانلود اپلیکیشن دیگری به دلیل احتمال ویروسی بودن نرم‌افزارها نمی‌توان اعتماد کرد، می‌توانید از طریق ربات تلگرام @apkdl_bot اقدام به دانلود کنید. با ارسال نام اپلیکیشن، به عنوان مثال «Remote Desktop 8» یا لینک گوگل پلی اپلیکیشن به این ربات، فایل apk آن را برای شما ارسال خواهد کرد.

۱- پس از نصب اپلیکیشن، علامت (+) قسمت بالا و راست اپلیکیشن را لمس کرده و گزینه «Desktop» را انتخاب کنید.

۲- در این مرحله، آدرس آی‌پی و Friendly name خود را وارد نمایید. همچنین بر روی User name کلیک کرده و آن را بر روی Add user account تنظیم نمایید.

۳- سپس یوزرنیم و پسورد خود را در پنجره‌ی باز شده، وارد کرده و گزینه Save را بزنید.

۴- اطلاعات نهایی را نیز با زدن گزینه Save ذخیره کنید.

۵- در نهایت بر روی سروری که هم‌اکنون ایجاد کردید، کلیک کرده و به سرور مجازی خود متصل شوید.

برنامه اتصال به وی‌‌پی‌اس در اپل آیفون iOS

به منظور ریموت دسکتاپ اندروید، می‌توانید نرم‌افزار Microsoft Remote Desktop، Remote Desktop 8، Remote Desktop Manager و دیگر نرم افزارها را دانلود و نصب کنید. در این مقاله از نرم افزار Microsoft Remote Desktop استفاده می‌کنیم.

۱- پس از دانلود و نصب نرم‌افزار، بر روی آن کلیک کنید.

۲- سپس بر روی علامت + در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید.

۳- گزینه «Add PC» را انتخاب کنید.

۴- آدرس آی‌پی خود را در قسمت PC Name و بجای Hostname or IP Address وارد کنید.

۵- در این مرحله، نمونه آدرس آی‌پی‌هایی که می‌توانید در این فیلد اضافه کنید، در قسمت پایین فیلد مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که پورت خود را نیز پس از علامت نقل قول «:» در همین قسمت وارد کنید، چرا که فیلد مجزایی برای وارد کردن پورت در این نرم افزار تعبیه نشده است.

۶- در مرحله بعد، بر روی «Add User Account» ضربه بزنید.

۷- در ادامه، نام کاربری یا همان User Account خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه «Save» ضربه بزنید.

۸- پس از وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز، در صفحه Add PC، گزینه «Save» را انتخاب کنید تا تغییرات اخیرتان ذخیره شده و سرور مجازی نیز ایجاد شود.

۹- در نهایت، برای اتصال به سرور بایننس خود در این صفحه، سرور اضافه شده با آدرس IP مورد نظر را انتخاب کنید.

۱۰- هم‌اکنون شما موفق به اتصال به VPS بایننس یا ترید خود شده‌اید.

هم‌اکنون برای خرید سرور مجازی برای Binance خود اقدام کرده و تجارت آنلاین خود را شروع کنید:

  • پریمیوم
  • ۱۶GB RAM
  • ۸Core CPU
  • ۱۶۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۱،۳۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • ویژه
  • ۱۰GB RAM
  • ۶Core CPU
  • ۸۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۹۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • حرفه‌ای
  • ۶GB RAM
  • ۴Core CPU
  • ۵۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۵۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش
  • اقتصادی
  • ۳GB RAM
  • ۲Core CPU
  • ۳۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۳۵۰ هزار تومان (قیمت)
  • سفارش

ادامه…

سوالات متداول سرور مجازی مخصوص ترید

۱. آیا آی پی سرور همیشه ثابت است؟‌

بله. آی‌پی سرور مجازی شما تا زمانی که سرویس VPS خود را تمدید کنید، ثابت می‌ماند.

۲. در صورتی که تمدید سرور مجازی را یک ماه به تعویق بیاندازم و ماه بعدی مجدد خرید کنم، آی‌پی قبلی را مجدد به من اختصاص می‌دهید؟

به دلیل حجم بالای درخواست‌ها احتمال اینکه در صورت عدم تمدید آی‌پی سرور مجازی تمدید نشده به شخص دیگری واگذار شده باشد، بالاست که در این صورت امکان ارائه مجدد آن آی‌پی مقدور نمیباشد اما به هر حال در صورتی که آی‌پی آزاد باشد و یا آی‌پی مشابه آن (IP با رنج و لوکیشن مشترک) موجود باشد، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۳. آیا با خرید وی‌پی‌اس، نیازی به نصب VPN دارم؟

خیر. به صورت کلی، استفاده از وی‌پی‌ان برای انجام ترید در فارکس (Forex)، بایننس (Binance)، کوینکس (CoinEx) و … پیشنهاد نمی‌شود. در واقع وی‌پی‌ان‌ها دارای آی‌پی‌های شیر شده بین کاربران مختلفی هستند که به احتمال زیاد توسط چند نفر به صورت همزمان در حال استفاده می‌باشند. در واقع تعداد زیادی از کاربران با یک IP مشترک در حال معامله در این وبسایت‌ها خواهند بود. در این صورت هویت شما به سادگی قابل شناسایی بوده و سایت مبدا متوجه استفاده شما از وی‌پی‌ان خواهد شد و امکان بسته شدن حساب کاربری شما در سایت ترید زیاد خواهد شد. از طرفی دیگر امکان قطع و وصل شدن VPN حین کار نیز وجود دارد که این مورد موجب لو رفتن IP شما شده که موجب بسته شده حساب بایننس یا فارکس شما نیز خواهد شد.

بر خلاف VPNها، سرورهای مجازی یا همان VPS، دارای اینترنت پرسرعت و همیشه متصل است و از همه مهم‌تر دارای IP اختصاصی است یعنی آی‌پی که با آن ترید می‌کنید، همواره ثابت و مختص شماست و توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

۴. آیا برای اتصال به سرور مجازی خود باید به اینترنت متصل بود؟

در صورتی که برای اتصال به وی‌پی‌اس خود از اینترنت پرسرعت استفاده کنید،‌ با کندی در سرور مواجه نخواهید شد.

۵. من به اتصال چند کاربر به سرور مجازی نیاز دارم. آیا این امکان فراهم است؟

پیشنهاد می‌شود که از ورود چند کاربر به صورت همزمان به سرور مجازی خودداری شود، چرا که در این صورت،‌ سرعت سرور کاهش یافته و با کندی مواجه خواهید شد. البته در صورت ارتقای منابع وی‌پی‌اس (CPU، RAM و …) می‌توانید به این امر دست یابید.

۶. تفاوت VPS با VPN چیست؟

VPN نرم افزاری است که با نصب آن می‌توانید از نمایش آی‌پی اصلی (ایرانی) خود جلوگیری کنید. اما وی‌پی‌ان معایبی نیز دارد از جمله اینکه به دلیل قطع و وصل زیاد آن به هنگام استفاده، ممکن است IP ایران شما به نمایش درآید و امنیت شما را به هنگام اتصال به سایت مورد نظر به خطر اندازد. همچنین VPNها به دلیل اشتراکی بودن آن‌ها بین چند ده یا چند صد کاربر، دارای سرعت پایینی هستند.

VPS یک سرویس مجازی است که با اختصاص یک آی‌پی خاص به شما، امنیت موقعیت جغرافیایی شما را تضمین می‌کند. در واقع تغییر آی‌پی یا قطع و وصلی را با وی‌پی‌اس تجربه نخواهید کرد. همچنین با خرید سرور مجازی، فضایی به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و از بروز هر گونه کندی جلوگیری می‌کند.

۷. آیا اینترنت سرور مجازی قطع می‌شود؟

خیر. هدف اصلی خرید وی‌پی‌اس، تضمین قطع نشدن اینترنت آن است. در واقع آپتایم سرور مجازی ارائه شده توسط مشکین هاست، حدود ۹۹.۹۹٪ است و همین امر باعث می‌شود که به صورت دائمی، اینترنت آن در دسترس باشد.

۸. با وجود اتصال به سرور مجازی، آیا سایت مبدا متوجه حضور من در ایران می‌شود؟

خیر. آی‌پی سرور مجازی بر روی سرورهای خارج تنظیم شده‌اند و سایت مبدا شما را به عنوان یک کاربر خارجی می‌داند.

۹. با چه سیستم عاملی روی سیستم خود می‌توان به سرور Binance متصل شد؟

شما هم با سیستم عامل ویندوز و هم با سیستم عامل لینوکس و مک‌اواس می‌توانید به سرور مجازی خود متصل شوید.

۱۰. حداقل امکانات لازم برای اتصال به سرور بایننس چیست؟

شما تنها به یک سیستم ساده برای اتصال به سرور مجازی بایننس یا هر سرور مجازی دیگر نیاز خواهید داشت.

۱۱. آیا به نسخه ویندوز خاص، رم، CPU و هارد کافی بر روی سیستم برای اتصال به سرور بایننس نیاز داریم؟

با هر میزان رم، CPU، هارد و هر نسخه از ویندوز یا هر سیستم عاملی می‌توانید به سرور متصل شوید.

بایننس (صرافی دیجیتال) چیست؟ مزایا و جایگزین‌های بایننس

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و از رونق افتادن کسب و کارها، اکثر مردم به سمت تجارت الکترونیکی و سرمایه گذاری دیجیتال روی آورده‌اند. پس اگر قصد سرمایه گذاری دیجیتال و ترید در زمینه ارزهای دیجیتال دارید، به دلیل تحریم‌ها  قطعا به سرور مجازی ترید نیاز خواهید داشت.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، هر ارزی است که بصورت الکترونیکی در دسترس باشد. در‌حال‌حاضر نسخه‌های الکترونیکی ارز بر سیستم‌های مالی اکثر کشورها غالب است. به عنوان مثال، واحد پول فیزیکی موجود در ایالات متحده فقط حدود یک دهم کل پول است. بقیه آن‌ها در سپرده‌های مختلف بانکی به شکل الکترونیکی نگهداری می‌شود.

آنچه ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکی موجود در حساب‌های بانکی اکثر مردم متمایز می‌کند، این است که هرگز شکل فیزیکی به خود نمی‌گیرد. همین الان، می‌توانید به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و موجودی الکترونیکی حساب خود را به پول نقد تبدیل کنید اما ارز دیجیتال هرگز شکل فیزیکی پیدا نمی‌کند. همیشه در یک شبکه رایانه‌ای باقی مانده و از طریق دیجیتال مبادله می‌شود.

به عنوان مثال، به جای استفاده از اسکناس‌های فیزیکی، با انتقال ارز دیجیتال به خرده فروشان با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود خرید می‌کنید. از نظر عملکردی، این کار ممکن است تفاوتی با نحوه پرداخت از طریق برنامه‌های پرداخت مانند Venmo ،Paypal یا Apple Pay نداشته باشد.

به دنبال راه‌اندازی موفقیت آمیز ارزهای رمزپایه غیرمتمرکز مانند بیت کوین و اتریوم، که ارزش آن‌ها را ذخیره می‌کنند اما توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی‌شوند، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال تحقیق درباره امکان ایجاد ارزهای دیجیتالی خود هستند که به عنوان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی شناخته می‌شوند.

پیش از اینکه دقیق‌تر به مباحث ارز دیجیتال و مزایای آن‌ها بپردازیم لازم است بدانید که برای شروع هر اقدامی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ارتباطی ایمن با صرافی‌های معتبر بین‌المللی بخصوص صرافی بایننس نیاز دارید. به دلیل اینکه موقعیت مکانی ما در کشوری‌ست که مورد تحریم کشورهای دیگر قرار گرفته است، نیاز است که به عنوان شهروندانی در کشورهای دیگر، معاملات خود را انجام دهیم.

این ارتباط ایمن تنها از طریق خرید سرور مجازی امکان‌پذیر است. پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان از وی‌پی‌ان استفاده نکنید. چرا که این نرم افزارها بین چندین هزار نفر مشترک بوده و در نتیجه این چند هزار نفر با IP مشترک به اکانت‌های بایننس خود لاگین کرده و فعالیت می‌کنند. از این رو، امکان بلاک شدن حساب کاربری شما در صورت استفاده از وی‌پی‌ان، بسیار بالا می‌رود.

اما می‌توانید با خرید سرور مجازی بایننس، IP اختصاصی خود را داشته باشید و که در این صورت با هیچ فرد دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد. همچنین،‌ تا زمانی که همان سرور مجازی را تمدید کنید، آی‌پی ثابت خواهید داشت و می‌توانید با امنیت کامل، به معاملات خود بپردازید.

تعرفه خرید سرور مجازی ویندوز بایننس (ترید)

  • پریمیوم
  • ۱۶GB RAM
  • ۸Core CPU
  • ۱۰۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۶۵۰ تومان (قیمت)
  • سفارش
  • ویژه
  • ۸GB RAM
  • ۴Core CPU
  • ۵۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۴۵۰ تومان (قیمت)
  • سفارش
  • حرفه‌ای
  • ۴GB RAM
  • ۲Core CPU
  • ۳۰GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۳۵۰تومان (قیمت)
  • سفارش
  • اقتصادی
  • ۲GB RAM
  • ۱Core CPU
  • ۲۵GB Drive
  • پهنای باند نامحدود
  • ۲۵۰ تومان (قیمت)
  • سفارش

در ادامه…

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال چیست؟

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال از میان بیش از ۸,۴۰۰ ارز دیجیتال موجود عبارتند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • بایننس کوین (BNB)
  • لایت کوین (LTC)
  • تتر (USDT)
  • استلر (XLM)
  • چین لینک (ChainLink)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • سوایپ (SXP)
  • فلو (FLOW)

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال (یا کیف پول الکترونیکی) سیستمی بر پایه نرم‌افزار است که اطلاعات پرداخت و رمزهای عبور کاربران را برای روش‌های پرداختی و وب‌سایت‌های متعدد ذخیره می‌کند. با استفاده از کیف پول دیجیتال، کاربران می‌توانند به راحتی و به سرعت خریدهای خود را انجام دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند رمزهای عبور قوی‌تری ایجاد کنند بدون اینکه نگران این باشند که بعداً ممکن است آن را فراموش کنند. 

از کیف پول‌های دیجیتال می‌توان به همراه سیستم‌های پرداخت تلفن همراه استفاده کرد که به مشتریان امکان پرداخت هزینه خرید با تلفن‌های هوشمند خود را می‌دهد. از یک کیف پول دیجیتال می‌توان برای ذخیره اطلاعات کارت و کوپن‌های دیجیتالی نیز استفاده کرد.

برای درک بهتر مفهوم کیف پول ارز دیجیتال به نکات زیر توجه کنید:

  •  کیف پول‌های دیجیتال حساب‌های مالی هستند که به کاربران امکان ذخیره وجوه، انجام معاملات و پیگیری تاریخچه پرداخت با استفاده از رایانه را می‌دهند.
  • این نرم‌افزارها ممکن است در برنامه همراه بانک یا به عنوان یک سیستم پرداخت مانند PayPal یا Apple pay گنجانده شوند.
  • کیف پول‌های دیجیتال نیز رابط اصلی استفاده از ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین هستند.

کیف پول‌های دیجیتال با ذخیره ایمن و فشرده تمام اطلاعات پرداختی کاربران، نیاز به حمل کیف پول فیزیکی را تا حد زیادی از بین می‌برد. همچنین، کیف پول‌های دیجیتال یک مزیت بالقوه برای شرکت‌هایی است که اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند. هرچه شرکت‌ها از عادت خرید مشتریان خود بیشتر بدانند، به طور موثرتری می‌توانند برای آن‌ها بازاریابی کنند. نکته منفی برای مصرف‌کنندگان می‌تواند از بین رفتن حریم خصوصی باشد.

کیف پول‌های دیجیتال به بسیاری از کشورهای در حال توسعه اجازه می‌دهد تا به طور کامل‌تری در سیستم مالی جهانی مشارکت کنند. کیف پول‌های دیجیتال به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا هزینه خدمات ارائه شده را بپذیرند و همچنین از دوستان و خانواده‌هایشان در سایر کشورها وجوه یا حواله دریافت کنند. کیف پول‌های دیجیتال نیازی به حساب بانکی یا یک شرکت فیزیکی یا شعبه ندارند که اغلب امکان سرویس‌دهی در مناطق فقیرنشین و روستایی را نیز فراهم می‌کند و از این رو دامنه مالی گسترده‌تری را ارائه می‌دهد.

کوینکس یا بایننس؟ کدام یک بهتر است؟

Binance در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز رمزنگاری شده است. در ابتدای مسیر شرکت ICO داشت و ۱۵ میلیون دلار جمع آوری کرد. شرکت‌کنندگان (Binance Coin (BNB را دریافت کردند که می‌توانند برای تجارت ارزهای رمزپایه و پرداخت هزینه‌ای در مبادله Binance مورد استفاده قرار گیرد.

صرافی CoinEx در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ تأسیس شد. از این پلتفرم می‌توان به منظور تبادل کم هزینه با طیف گسترده‌ای از ارزهای مختلف استفاده کرد. دارایی اصلی کوینکس، ارز بیت کوین است. علاوه بر این، اطلاعاتی وجود دارد که این صرافی به زودی ارز جدید خود را ارائه می‌دهد که ممکن است CoinEx Token نامیده شود. علاوه بر این، توسعه دهندگان CoinEx با استفاده از CET می‌توانند مبادله ویژه‌ای با سیستم غیرمتمرکز انجام دهند.

برای آشنایی با این دو اصطلاح به صورت جامع، در این مقاله به توضیح مفاهیم بایننس چیست، بایننس کوین چیست، مبادله بایننس چیست، مزایای بایننس چیست، ویژگی‌های صرافی بایننس، جایگزین صرافی بایننس، صرافی کوینکس چیست و مزایای صرافی کوینکس می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که برای سرمایه‌گذاری و ترید نیاز به خرید سرور مجازی ترید دارید.

بایننس (صرافی دیجیتال Binance) چیست؟

بایننس یا همان صرافی دیجیتال یکی از صرافی‌های محبوب ارزهای رمزنگاری شده است که تجارت بیش از ۴۵ ارز مجازی از جمله ( Bitcoin (BTC) ،Ethereum (ETH) ،Litecoin (LTC و (Binance Coin (BNB را ارائه می‌دهد. 

برای درک بهتر شما از مفهوم بایننس برخی از نکات کلیدی را در پایین آورده‌ایم.

  • Binance یک صرافی برای مبادله است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده خود را معامله کنند. بایننس از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده رایج پشتیبانی می‌کند.
  • Binance یک کیف پول رمزنگاری برای معامله‌گران خود فراهم می‌کند ، جایی که آنها می‌توانند وجوه الکترونیکی خود را ذخیره کنند.
  • Binance رمز ارز خود ،Binance Coin را دارد.
  • این صرافی همچنین برنامه‌های پشتیبانی دارد که به بازرگانان در تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

مبادله Binance چیست؟

در ابتدا معاملات رمزنگاری به رمزنگاری – یعنی تجارت بین دو جفت ارز رمزنگاری – به دلیل کارمزد کم، نقدینگی بالا و تخفیف‌های اضافی در صورت پرداخت کاربران در رمز ارز BNB، محبوبیت بی‌نظیری پیدا کرده است. برای معامله در بایننس به VPS بایننس نیاز است. 

خدمات مبادله‌ای Binance در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. Binance استانداردهای بالایی از نظر امنیت و تضمین با معماری چند لایه و چند خوشه‌ای دارد و توان پردازش بالایی را با ظرفیت پردازش حدود ۱.۴ میلیون سفارش در ثانیه ارائه می‌دهد. این نرم افزار از تجارت بیش از ۱۵۰ رمز ارز از جمله رمز ارزهای معروف مانند بیت کوین، Ethereum ،Litecoin و توکن‌های BNB بومی خود پشتیبانی می‌کند و این لیست همچنان در حال رشد است.

برای شروع تجارت، کاربران باید شرایط لازم KYC را تکمیل کنند. پس از ایجاد موفقیت آمیز حساب بازرگانی، کاربران می‌توانند برای شروع معاملات، وجوه ارز رمزنگاری شده را به آدرس کیف پول عمومی خود که توسط Binance ارائه شده است، اضافه کنند.

Binance از سه نوع سفارش تجاری پشتیبانی می‌کند: سفارشات محدود، سفارشات  بازاریابی و سفارشات حد توقف. سفارشات محدود فقط در قیمت محدود تعیین شده توسط معامله‌گر اجرا می‌شوند، سفارشات بازار بلافاصله با بهترین قیمت موجود در بازار اجرا می‌شوند، در حالی که سفارشات حد توقف فقط با رسیدن قیمت به یک سطح مشخص، سفارشات معتبری می‌شوند.

مزایای بایننس چیست؟

بایننس به عنوان یک بازار جهانی پیشرو در معاملات ارزهای رمزپایه مطرح است. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز رمزنگاری شده در جهان می‌باشد. از این رو این سیستم عامل به مکانی امن، قابل اعتماد و پربازدید برای نیازهای تجارت تبدیل شده است.

Binance مزایای بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت. مزایای بایننس عبارتند از:

۱. چندین روش پرداخت و ارزهای فیات (Fiat)

Binance شبکه‌ای از کانال‌های پرداخت پرکاربرد را به عنوان گزینه‌های موجود برای معاملات شما ایجاد کرده است که بیش از  ۱۵۰ روش پرداخت در سراسر جهان را شامل می‌شود. بنابراین احتمالاً روشی را پیدا می‌کنید که با آنچه معمولاً استفاده می‌کنید مطابقت داشته باشد. همچنین بیش از ۵۰ ارز فیات ارائه می‌شود که نقاط مهم تجارت را در سراسر جهان پوشش می‌دهند.

۲. بازارهای محلی و جهانی

شبکه کانال‌های پرداخت و ارزهای فیاتی، Binance را به یک محصول جذاب جهانی و محلی تبدیل کرده است، در حالی که بسیاری از سیستم عامل‌ها به طور خاص به چند بازار هدایت می‌شوند. شما می‌توانید از طریق پشتیبانی مشتری چند زبانه و تمرکز بر پشتیبانی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان پرداخت هر منطقه، بازارهای محلی و جهانی را در دسترس داشته باشید.

ویژگی‌های صرافی بایننس چیست؟

همانطورکه گفتیم مبادله ارز رمزنگاری در Binance به دلیل داشتن ویژگی‌هایی منحصر به فرد به عنوان برترین پلتفرم معاملات رمزنگاری بر اساس بهترین ویژگی‌های رمزنگاری و حجم تجارت جهانی مورد استقبال قرار گرفته است. برجسته‌ترین ویژگی‌های صرافی بایننس عبارتند از:

  • بیمه حمایت از تاجران ارزهای رمزپایه
  • امنیت چند سطحی
  • ارائه گزینه‌های آسان برای خرید بیت کوین و رمز ارزهای ثابت
  • پشتیبانی از انواع مختلف سفارشات
  • امکان تجارت در زمان و مکان مختلف
  • دارای سیستم عامل تبادل رمزنگاری غیرمتمرکز
  • بایننس دارای یک اکوسیستم کامل برای توسعه بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده است که آن را به یکی از بهترین پلتفرم‌های تبادل رمزنگاری تبدیل می‌کند.

جایگزین صرافی بایننس چیست؟

در حالی که صرافی‌های ارز رمزنگاری شده طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال را برای تجارت و توانایی ذخیره سکه‌های رمزنگاری شده بر روی کیف پول‌های الکترونیکی ارائه می‌دهند، این صرافی‌ها در معرض تهدیدهای امنیتی قرار دارند و اغلب هزینه‌ها و کمیسیون‌های بالایی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. در اینجا چند جایگزین صرافی بایننس را معرفی می‌کنیم.

  • CoinEX بهترین جایگزین برای صرافی بایننس است که علاوه بر امکان خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال،‌ امنیت حساب کاربری شهروندان ایرانی را نیز فراهم می‌کند.
  • UPHOLD (رقمی سازی پول، ارائه خدمات مالی، فوری و ایمن، خدمت به بیش از ۲۰۰ کشور، بیش از ۳۰ رمز ارز و ارزهای FIAT.)
  • Coinbase (یک کیف پول و پلت فرم ارز دیجیتال است که در آن بازرگانان و مصرف‌کنندگان می‌توانند با ارزهای دیجیتالی جدید مانند بیت کوین، اتریوم و litecoin معامله کنند.)
  • HitBTC (پیشرفته‌ترین صرافی ارز رمزنگاری شده با بازارهایی برای تجارت بین بیت کوین Ethereums ،Litecoins ، Dogecoins ،Monero ،USDT و غیره است.)
  • BTCC (یک پلت فرم دارایی دیجیتال است که دارای مبادلات، استخراج ارز دیجیتال و کیف پول است.)

بایننس کوین چیست؟

رمز ارز Binance با هدف بهره‌برداری از یک دارایی رمزنگاری بومی، به نام BNB، ایجاد شده است که هدف آن ارائه روشی جایگزین برای پرداخت هزینه‌های دریافتی از بازرگانان با استفاده از صرافی است.

از BNB می‌توان علاوه بر هزینه برداشت، ۰.۱٪ بایننس (Binance) برای هر هزینه تجارت نیز پرداخت کرد. هنگامی که کاربران ارزهای رمزنگاری شده خود را به کیف پول خصوصی‌شان انتقال می‌دهند، این هزینه از حساب آن‌ها کسر می‌شود. BNB همچنین می‌تواند با ارزهای رمزنگاری شده دیگر معامله شود.

Binance Coin چگونه کار می‌کند؟

رمز ارز Binance یک رمز مبتنی بر اتریوم (ERC-20) است که می‌تواند برای تجارت ارزهای رمزپایه و پرداخت هزینه‌های صرافی Binance مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی‌های BNB این است که می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌های صرافی استفاده کرد، با این انگیزه که Binance تخفیف را به عنوان مشوقی برای عضویت تا پنج سال ارائه می‌دهد. 

صرافی کوینکس (CoinEx) چیست؟

CoinEx یک سرویس جهانی و حرفه‌ای مبادله ارزدیجیتال است که در سال ۲۰۱۷راه‌اندازی شده است. 

CoinEx یک رابط کاربری بسیار دوستانه و معاملات خودکار برای سپرده‌ها و برداشت‌ها همراه با پشتیبانی استخراج ارزهای دیجیتال برتر جهان را ارائه می‌دهد. تمام دارایی‌های دیجیتال شما در CoinEx کاملا محفوظ هستند و در هیچ جای دیگر استفاده نمی‌شود. امنیت بالا و قابلیت استفاده از آن بر روی دستگاه‌های مختلف CoinEx را به یکی از بهترین صرافی مبادلات ارز رمزنگاری تبدیل کرده است. خبر خوب این است که کوینکس برای ما تحریم نشده است. 

مزایای صرافی کوینکس چیست؟

CoinEx بورس جهانی ارزهای دیجیتال است و همانطور که گفتیم کوینکس برای ایرانیان تحریم نشده است و با IP ایران قادر به ترید کردن خواهیم بود. علاوه بر این ویژگی، مزایای صرافی کوینکس عبارتند از:

  • هزینه‌های پایین تجارت
  • پشتیبانی از ۵۰ جفت معاملاتی
  • برداشت با سرعت بالا
  • برای معامله رمزنگاری‌ها اسنادی لازم نیست
  • ۵۰ درصد تخفیف برای استفاده از CET
  • چند زبانه بودن

نتیجه گیری

سرور مجازی بایننس در واقع یک سیستم شبانه روزی در کشور دیگری است که امکان استفاده از IP ثابت و اینترنت آن کشور را برای شما فراهم می‌سازد. از آنجایی که ایرانیان برای استفاده از وب سایت بایننس تحریم هستند؛ ناگزیر به استفاده از سرور مجازی بایننس می‌باشند. 

ما در مشکین‌هاست بهترین خدمات از جمله سرور مجازی بایننس و سرور مجازی برای ترید، بدون قطعی و با امنیت بالا ارائه می‌دهیم. 

مقایسه میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی

ایجاد وب سایت با چالش‌های زیادی همراه است. گذشته از برنامه ریزی و طراحی محتوای پروژه و جنبه‌های فنی، انتخاب میزبانی مناسب نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد. به این دلیل است که بدون تجهیزات سخت افزاری مناسب، شانس موفقیت و رشد پروژه وب محدود خواهد شد. به همین دلیل، باید از ابتدا به ظرفیت‌های مورد نیاز خود (چه در كوتاه مدت و چه در دراز مدت) و همچنین منابع مالی موجود توجه نمایید.

اگر سرور خود را مدیریت نمی‌کنید و می‌خواهید منابع خود را از یک ارائه دهنده میزبانی اجاره نمایید، به احتمال زیاد هنگام تحقیق با اصطلاحات «میزبانی اشتراکی» و «میزبانی اختصاصی» مواجه خواهید شد. این دو نوع میزبانی، قدیمی‌تر از میزبانی ابری هستند که اکنون در همه جا یافت می‌شوند و در روش‌های مختلف مدیریت و تخصیص منابع سخت افزاری برجسته هستند. در این مقاله خواهید آموخت که معنای خاص این امر و تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی از نظر هزینه، عملکرد و امنیت با یکدیگر چیست.

همانطور که گفتیم میزبانی ابری (cloud hosting) مفهوم جدیدتری در عرصه هاستینگ است. اگر به دنبال کسب اطلاعات به‌روز درباره میزبانی ابری و مزایای این میزبانی هستید؛ مقاله زیر به شما کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: هاست ابری (Cloud Hosting) چیست؟ مزایای هاست ابری

تعریف میزبانی اختصاصی و میزبانی اشتراکی

هر دو نوع سرور اشتراکی و اختصاصی وظیفه ذخیره و حفظ اطلاعات وب سایت‌ها را برعهده دارند و در واقع نوع کار آن‌ها یکی است. اما هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص و مربوط به خود را دارند که باعث تفاوت‌شان شده است. اصلی‌ترین تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی که می‌توان به آن اشاره نمود نوع ذخیره کردن اطلاعات وب سایت‌ها روی سرور است.

در هاست اشتراکی یک سرور به قسمت‌های مشخصی تقسیم شده و هر یک از این قسمت‌ها وظیفه میزبانی از یک وب سایت مجزا را خواهند داشت. اما در سرور اختصاصی یک کاربر تمام فضای موجود روی یک سرور را در اختیار دارد. اگر بتوانید تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی را به خوبی درک کنید، قادر خواهید بود بهترین انتخاب را برای وب سایت خودتان داشته باشید.

هر کس که از یک ارائه دهنده میزبانی وب استفاده کند، در واقع در درجه اول سخت افزاری را اجاره می‌نماید که می‌تواند برای کار با یک وب سایت استفاده شود. بنابراین ارائه دهنده میزبانی سرورهایی را همراه با CPU ,RAM و فضای هارد دیسک مورد نیاز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.  این امکان باعث می‌شود تا از سیستم عامل، وب سرور، پایگاه داده‌ و سایر موارد مرتبط استفاده شود.

اگر از هاست اختصاصی استفاده نمایید، ارائه دهنده میزبانی یک یا چند سرور خاص با منابع اختصاصی به شما ارائه می‌دهد. با میزبانی اشتراکی، موقعیت تا حدودی متفاوت است. با این حال، منابع سرور را با مشتریان دیگر به اشتراک می‌گذارید. به عبارت ساده‌تر، در سرور اختصاصی تنها پروژه‌های شخصی شما اجرا می‌شوند، در حالی که در یک سرور اشتراکی برنامه‌های وب سایت شما در کنار برنامه‌های سایر کاربران اجرا می‌شوند.

تفاوت هاست اشتراکی و اختصاصی (Shared Hosting vs Dedicated Hosting)

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که بین یک پکیج میزبانی اختصاصی و یک پکیج میزبانی اشتراکی، تفاوت زیادی برای مشتریان وجود ندارد. در هر دو مورد منابع اجاره شده را از راه دور و به صورت ریموت کنترل می‌کنید. تفاوت اصلی بین میزبانی اختصاصی و میزبانی اشتراکی این واقعیت است که وب سایت شما و وب سایت‌های مشتریان دیگر در یک سرور میزبانی می‌شوند.

· تفاوت مصرف منابع بین میزبانی اختصاصی و اشتراکی

تفاوت اصلی سرویس‌های اشتراکی و اختصاصی، مصرف منابع می‌باشد. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است در سرویس‌های اشتراکی منابع Ram ،CPU، کارت شبکه و … بین کاربران سرور مشترک است و سایر منابع سرور هم با همین الگو و بسته به پلان تخصیص یافته‌اند. اما در سرورهای اختصاصی کلیه منابع به صورت انحصاری و با دسترسی کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و محدودیت مصرف منابع وجود نخواهد داشت.

در سرور اشتراکی امکان انتخاب این مورد که چه تعداد کاربر می‌توانند از منابع سرور استفاده نمایند برای شما وجود ندارد. در مقابل، در نوع میزبانی اختصاصی، همیشه می‌توانید مطمئن باشید که چه داده‌هایی در سرور ذخیره می‌شوند. به این دلیل که شما تنها مشتری هستید که دسترسی  به سرور دارید.

· امنیت و محافظت از داده‌ها

صرف نظر از اینکه یک وب سایت را بر روی سرور خود یا بر روی هاست اشتراکی میزبانی می‌کنید، موضوع امنیت نقش مهمی دارد. اقدامات حفاظتی در برابر حملات بدافزار، سرقت، DDoS و حملات brute-force بخشی از برنامه هر شرکت هاستینگ است.

پیش نیازهای این مسئولیت برای میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی بسیار متفاوت است، زیرا مشتریان میزبانی اختصاصی باید به طور مستقل راه حل‌های امنیتی مانند فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی را نصب، پیکربندی و نظارت کنند. ارائه دهنده خدمات  میزبانی همیشه مسئولیت راه اندازی و نظارت بر اقدامات اساسی امنیتی در سرورهای اشتراکی را بر عهده دارد. این واقعیت که هم شما و هم سایر کاربران از سخت افزار سرور استفاده می‌کنید، خطر کلی امنیت را افزایش می‌دهد. به خصوص اگر سرور با مشتریانی که وب سایت‌های مشکوک یا ناامن دارند، به اشتراک گذاشته شود.

در سرویس‌های هاست اشتراکی مدیریت سرور بر عهده شرکت میزبان می‌باشد و تمامی موارد امنیتی در سرور به صورت روزمره رعایت می‌شود. مدیریت فایروال، به روزرسانی‌های سیستم عامل و نرم افزار همه به صورت دوره‌ای انجام می‌گردد. اما به طور کلی اشتراکی بودن سرور و وجود سایت‌های کاربران دیگر، امنیت در سرورهای اختصاصی بالاتر است.

· پهنای باند و ترافیک ماهیانه

هنگام انتخاب ارائه دهنده میزبانی همیشه نگرانی اساسی پهنای باند است. مراکز داده یا دیتا سنترها اغلب از اتصالات اینترنتی عالی برخوردار هستند، که قطعاً برای انتقال حجم عظیم داده‌ها ضروری است. با این وجود، سرورهای منفرد همیشه در معرض محدودیت پهنای باند هستند تا سرویس بتواند تا حد امکان با اطمینان و بدون ضرر به همه مشتریان ارائه شود. در یک سرور اشتراکی به دلیل اینکه محیط سرور بین چند وب سایت به اشتراک گذاشته می‌شود منابعی چون ترافیک که میزان تبادل اطلاعات است محدود می‌شود.

· تفاوت مدیریت سرور هاست اشتراکی و اختصاصی

میزان سطح کنترل و مدیریتی که در سرور‌های اختصاصی وجود دارد بسیار بالاتر از سرور اشتراکی است و در این نوع سرویس‌ها می‌توانید تغییراتی مانند محدودیت‌های نرم افزارها و یا اضافه نمودن برنامه‌های کاربردی انجام دهید.

در یک سرور اختصاصی امکان نصب اسکریپت و برنامه‌های خود را دارید. علاوه بر این، می‌توانید تنظیمات سیستم عامل را در هر زمان تغییر دهید. با استفاده از میزبانی اشتراکی دیگر نگران این نوع وظایف نخواهید بود. به روزرسانی و نگهداری سرور و اجزای نرم افزار نصب شده کاملاً برعهده ارائه دهنده سرور قرار می‌باشد.

· خطر قرارگیری آی‌پی وب سایت در لیست سیاه

به دلیل این که در سرور اشتراکی وب سایت‌های کاربران دیگری هم وجود دارند و همه از IP سرور استفاده می‌کنند، در صورتی که یکی از این وب سایت‌ها اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی مانند ارسال اسپم نماید، باعث قرارگیری IP سرور در لیست سیاه میل سرورها می‌گردد. که این مورد منجر به بروز مشکلات متعددی برای وب سایت یا وب سرویس شما نیز خواهد شد.

یکی از بزرگت‌رین نگرانی‌ها، قرار گرفتن در لیست‌های سیاه موتور جستجو و در نتیجه محو شدن خودکار از نتایج جستجو است. این امر باعث می‌شود وب سایت از نظر تعداد زیادی از کاربران وب عملاً نامرئی شود. هر کسی که مستقیماً URL سایت را در نوار آدرس وارد نکند، تنها از طریق لینک‌هایی که به صفحات سایت شما منتهی می‌شوند، سایت را پیدا خواهد کرد.

می‌توانید در هنگام طراحی وب سایت و با توجه به دستورالعمل‌های موتور جستجو و  ارائه دهنده میزبانی معتبر، از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. زمانی که از سرور اشتراکی استفاده می‌کنید، این خطر وجود دارد که سرور را با دیگر کاربرانی که استانداردها را نقض می‌کنند یا حتی هرزنامه یا بدافزار را از طریق وب سایت خود توزیع می‌کنند، به اشتراک بگذارید. در این حالت ممکن است Google و سایر موتورهای جستجو کل محدوده IP را در لیست سیاه قرار دهند. بالعکس هنگام استفاده از یک سرور اختصاصی، چنین مشکلی خطری ایجاد نمی‌کند.

· تفاوت هزینه هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

هزینه‌ یکی از بارزترین تفاوت میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی است. زمانی که منابع یک سرور بین چندین کاربر یا مشتری تقسیم می‌گردد، بالتبع هزینه‌های سرویس‌های اشتراکی کمتر از سرویس‌های اختصاصی خواهند بود. در مدل میزبانی اختصاصی، به یک سرور کامل با تمام ظرفیت آن نیاز دارید که البته طبق توافق، ارائه دهنده میزبانی نیز انتظار دارد که هزینه آن را پرداخت کنید. قیمت این مدل میزبانی به طور قابل توجهی بالاتر از هزینه‌هایی است که از یک سرور اشتراکی مشابه استفاده می‌نمایید. به همین دلیل است که در حال حاضر در بخش خصوصی و در میان مشاغل کوچک میزبانی اشتراکی بیشتر تقاضا دارد.

نتیجه گیری

سرورهای اختصاصی اولین انتخاب برای کسانی است که به دنبال میزبانی با حداکثر دسترسی هستند. در مقابل، برای مشتریانی که بودجه کم‌تری دارند، سرور اشتراکی یک راه حل مناسب است. به شرطی که جنبه‌هایی مانند عملکرد و مدیریت سرور در اولویت نباشد.

هاست ووکامرس چیست؟ ۴ نکته کاربردی

اگر قصد دارید که وب سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه الکترونیکی تبدیل کنید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما استفاده از هاست ووکامرس است. به منظور آشنایی بیشتر شما با هاست ووکامرس، ما در این مقاله به توضیح مفاهیم: هاست ووکامرس چیست، ویژگی‌های هاست ووکامرس و هاست مخصوص ووکامرس می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید فروشگاه WooCommerce را اداره می کنید، باید از برخی نکات مربوط به میزبانی و بهینه‌سازی سایت وردپرس خود آگاه باشید. طبق داده‌های اخیر، ۲۸ درصد از یک میلیون فروشگاه برتر الکترونیکی از سیستم فروشگاه ووکامرس استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که محبوب‌ترین WordPress -Plugin بیش‌ترین سهم بازار را دارد و پس از آن Shopify ۱۹٪ و Magento ۱۰٪. موفقیت تصادفی نیست زیرا یک فروشگاه آنلاین می‌تواند بیش از حد به کسب و کار شما آسیب رساند. با افزونه رایگان وردپرس، وب سایت شما می‌تواند به یک فروشگاه آنلاین کاربردی تبدیل شود. ووکامرس با بیش از ۵ میلیون نصب فعال، یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های وب سایت‌های وردپرس است.

طبق یک اینفوگرافیک از Truconversion، یک ثانیه زمان بارگذاری اضافی منجر به کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل و ۱۱ درصد بازدید کمتر صفحه می‌شود. این آمار به وضوح نشان می‌دهد که عملکرد صفحه برای موفقیت کسب و کار شما چقدر مهم است. تجربه منفی کاربر نه تنها منجر به کنار گذاشتن استفاده از سایت شما و روند پرداخت می‌گردد، بلکه باعث کاهش میزان مراجعه به سایت نیز می‌شود.

بهینه سازی عملکرد فروشگاه شما و انتخاب هاست مخصوص ووکامرس نه تنها تجربه کاربری مشتریان، بلکه دیدگاه شما را نیز بهبود می‌بخشد. از این گذشته، سرعت لود صفحه از سال ۲۰۱۰ یک عامل رتبه بندی رسمی سایت محسوب می‌گردد. از جولای ۲۰۱۸، گوگل سرعت صفحه را برای جستجوهای تلفن همراه نیز در نظر گرفته است.

از آنجایی که وب سایت‌های ووکامرس معمولاً داده‌ها و درخواست‌های زیادی ایجاد می‌کنند، لازم است در ابتدا به خوبی بدانید که هاست ووکامرس چیست و پس از آن چه اقداماتی جهت بهینه سازی سایت انجام دهید. در اینجا ویژگی‌های هاست ووکامرس را به شما توضیح می‌دهیم که متوجه شوید برای تهیه میزبانی ووکامرس باید چه مواردی را در نظر داشته باشید.

۱. ذخیره سازی

با کمک Caching یک وب سایت معمولی وردپرس می‌تواند در برابر هزاران بازدید کننده مقاومت کند. حافظه پنهان به طور موقت محتوای استاتیک مانند: صفحات سبک، جاوا اسکریپت، تصاویر و غیره را ذخیره می‌کند و هنگام بارگذاری صفحه آن‌ها را تحویل می‌دهد.

سیستم کش برای فروشگاه‌های ووکامرس چگونه کار می‌کند؟

برای عملکرد صحیح هاست مخصوص ووکامرس و فروشگاه‌های آنلاین، موارد استثنایی در مورد حافظه پنهان وجود دارد. یک نمونه خوب از چنین استثنایی، سبد خرید است. ذخیره این قسمت از فروشگاه شما علاوه بر ایجاد هرج و مرج در هنگام سفارش، از نظر محافظت از داده‌ها نیز مشکل ساز خواهد شد. به همین دلیل، صرفاً لازم است میزبانی ووکامرس برخی از مناطق به طور سیستماتیک از حافظه پنهان حذف شود.

بدون اقدامات بهینه سازی، زمان لود طولانی مدت اتفاق می‌افتد، به ویژه برای کارهای بزرگ مانند: بارگذاری انبوه تصاویر محصول یا پردازش مقدار زیادی از اطلاعات محصول.

۲. سرورهای قدرتمند

یک فروشگاه  WooCommerce محتوای پویا و درخواست‌های زیادی را تولید می‌کند که نمی‌تواند در حافظه پنهان ذخیره شود، بنابراین برای مطابقت با آن باید عملکرد بالاتر سرور را در اختیار داشته باشید.

در ساعات اوج خرید، بسته به اندازه و محبوبیت فروشگاه شما، همزمان ممکن است ده‌ها هزار بازدید کننده از سایت وجود داشته باشند. این بازدیدکنندگان می‌توانند به دنبال محصولات، فیلتر کردن کالاها بر اساس دسته بندی محصولات، پر کردن سبد خرید خود و خریدها باشند (همه در یک زمان).

این دقیقاً همان چیزی است که میزبان فروشگاه باید به آن مجهز باشد. به هر حال، در هر ثانیه که فروشگاه WooCommerce کرش کرده یا حتی آفلاین است، فروش بالقوه و کارآمد از دست می‌رود.

قدرت پردازنده بیشتر برای سایت‌های پر بازدید با حجم زیاد سفارش

یکی از اقدامات مهم بهینه‌سازی برای میزبانی فروشگاه WooCommerce، افزایش تعداد هسته‌های پردازنده است. از این گذشته، سرور باید بتواند بار بیشتری را از بازدیدهای اضافی و تحقیقات مربوط به پایگاه داده (به عنوان مثال نمایش محصولات با توجه به فیلترهای مختلف) مدیریت کند.

تصور کنید سرور وب سایت وردپرسی شما یک رستوران فست فود است. هر شخصی پشت میز فروش یک هسته پردازنده را نشان می‌دهد. اگر فقط یک نفر پشت پیشخوان باشد، همزمان فقط یک درخواست قابل پردازش است. وقتی فقط چند بازدید کننده داشته باشید، برای شروع مشکلی ایجاد نمی‌شود.

با این حال، اگر تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیاد باشد، شما به تعداد بیشتری کارمند، یعنی هسته‌های پردازنده بیشتر احتیاج خواهید داشت. هرچه تعداد افراد در پیشخوان فروش بیشتر باشد، می‌توان سفارشات بیشتری را به طور همزمان پردازش کرد.

در این زمینه، مهم است که بدانیم وجود هسته‌‌های پردازنده بیشتر به طور خودکار باعث بارگذاری وب سایت وردپرس نمی‌شود. زیرا هر هسته‌ به تنهایی سریع کار می‌کند. با افزایش تعداد هسته‌ها، اطمینان حاصل می‌شود که درخواست‌های بیشتری همزمان پردازش می‌شوند و برای رستوران بیش از حد بار ایجاد نمی‌نماید.

به سایت فروشگاه خود محدودیت حافظه PHP کافی بدهید

بهینه‌سازی عملکرد سرور فقط مربوط به هسته‌های پردازنده و RAM نیست بلکه محدودیت حافظه PHP مناسبی نیز باید وجود داشته باشد. حداکثر سهمیه حافظه RAM برای فرآیندهای PHP را تعیین می‌کند. برای مثال، این محدودیت تعیین شده مانع از سربار شدن سرور توسط یک اسکریپت معیوب می‌شود.

محدودیت بالاتر حافظه PHP برای سایت‌های پیچیده‌تری مانند فروشگاه‌های آنلاین مفید است بنابراین سرور قادر به مقاومت در برابر فرایندهای بزرگ و همزمان است. به همین دلیل، محدودیت حافظه PHP برای  WooCommerce معمولا ۵۱۲ مگابایت است.

حداقل نسخه PHP توصیه شده توسط WooCommerce پی اچ پی ۷.۲ است. در RAIDBOXES این امکان را دارید که فقط با یک کلیک فروشگاه خود را به نسخه‌های سریع‌تر PHP مثل نسخه ۷.۳ یا ۷.۴ ارتقا دهید.

فروشگاه WooCommerce شما به چند هسته پردازنده نیاز دارد

این سوالی است که میزبانی ووکامرس شما باید ارائه دهد. از جمله به بازدید کنندگان ماهانه و نمایش صفحه در دقیقه بستگی دارد پس بنابراین نمی‌توان به طور کلی به آن پاسخ داد.

در واقع عامل دیگری است که سرور شما را برای تعیین نیاز، تعداد، اندازه و کیفیت پلاگین‌های تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر از پلاگین بزرگ‌تری مانند Yoast SEO یا Rank Math استفاده می‌کنید که باید در هر یک از سایت‌های شما بارگیری شود، سرور باید قدرت مناسبی داشته باشد. اگر بخواهید یک سیستم POS آنالوگ با فروشگاه خود پیوند دهید و سرور مجبور باشد دائماً پرس و جوهای موجود را پردازش کند، همین مورد اعمال می‌شود.

۳. بهینه سازی تصاویر

تصاویر و گرافیک‌های بزرگ می‌توانند عملکرد عالی به حساب بیایند. از آنجا که فروشگاه‌های آنلاین معمولاً برای نمایش محصولات به تصاویر زیادی احتیاج دارند، پتانسیل بهینه‌سازی زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها بهره ببرید. خوشبختانه، بهینه‌سازی تصویر toolsPlugins  وجود دارد که می‌تواند به شما در این کار کمک کند.

فشرده سازی صحیح تصاویر نه تنها تاثیر مثبتی در زمان بارگیری فروشگاه WooCommerce و در نتیجه تجربه کاربر دارد، بلکه همچنین می‌تواند رتبه موتور جستجو و نرخ تبدیل را بهبود بخشد.

در این دوره، بهینه سازی تصاویر برای مشاهده سایت در موبایل نیز مهم است. بر اساس یک مطالعه تجارت الکترونیکی توسط وب تلفن همراه تا ۱۹ درصد از کل فروش آنلاین در سال ۲۰۱۷ را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که با استفاده کارامد از تلفن همراه، فروش آنلاین می‌تواند تا ۳۳ درصد افزایش یابد.

۴. امنیت و محافظت از داده‌ها

با پشتیبان گیری ایجاد فایل بک آپ در امنیت باشید

ممکن است بروز رسانی پلاگین یا تغییر دیگری در سایت، وب سایت شما را از بین ببرد، ضروری است که بک آپ گیری فروشگاه خود را در اسرع وقت فعال و راه اندازی کنید و اینجاست که تهیه نسخه‌های پشتیبان از سایت نقش مهمی دارند. به طور معمول اکثر میزبانی‌ها هر شب به طور خودکار از سایت شما پشتیبان تهیه می‌کنند که می‌توانید فقط با چند کلیک فایل بک آپ ایجاد شده را بازیابی و ریستور کنید. علاوه بر این، پشتیبان گیری دستی نیز در هر زمان برای شما امکان پذیر است.

این بدان معناست که دیگر نیازی نیست که برای تهیه نسخه پشتیبان به هیچ افزونه‌ای اعتماد کنید و یک امتیاز مثبت در عملکرد و امنیت سایت ایجاد می‌نمایید.

برای جلوگیری از بروز مشکل در سایت، می‌توانید از محیط Staging برای آزمایش تغییرات در نسخه‌ای از وب سایت خود استفاده کنید. اگر از نتیجه راضی باشید، می‌توانید با یک کلیک محیط Staging را مستقیماً تغییر دهید. هنگام بازنویسی مهم است که جداول پایگاه داده را حذف کنید.

 GDPR: حفاظت از داده‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم است

اگر فروشگاه WooCommerce را اداره می‌کنید، در واقع داده‌های شخصی مانند آدرس، داده‌های حساب و شماره کارت اعتباری مشتریان خود را روزانه پردازش می‌کنید. به خصوص در برابر مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR)، شما باید مباحث مربوط به امنیت و حفاظت از داده‌ها را جدی بگیرید. در کتاب الکترونیکی GDPR رایگان و ۳۰ صفحه‌ای شما می‌توانید بفهمید که برای ایمن سازی وب سایت وردپرس خود از نظر قانونی باید چه اقدامات ضروری را انجام دهید.

برای این منظور بهتر این است که برای وب سایت وردپرس، گواهینامه‌های SSL (رایگان یا پولی)، پیشنهادات پشتیبان گیری روزانه و مدیریت وردپرس، تم و پلاگین به روز رسانی استفاده نمایید.

استفاده از گواهینامه‌های SSL در افزایش امنیت سایت بسیار موثر است. ما در مقاله زیر هرآنچه که باید درباره گواهینامه‌های SSL بدانید را برای شما گردآوری کرده‌اییم.

بیشتر بخوانید: گواهینامه اس اس ال چیست؟ مزیت استفاده از SSL

نتیجه گیری:

به دلیل ویژگی‌های هاست ووکامرس و کارکردهای فراوان و فرآیندهای پویایی که در راه اندازی فروشگاه ووکامرس وجود دارد، درخواست‌های بیشتری از میزبانی خود ایجاد می‌کند. برای صرفه جویی در وقت، هزینه، باید میزبانی را انتخاب کنید که با این شرایط خاص آشنا باشد، عملکرد و امنیت مورد نیاز را تضمین‌ کند و پشتیبانی درجه یک وردپرس را ارائه دهد.

شرکت میزبان باید به شما فضا بدهد تا بتوانید روی مهم‌ترین موارد: توسعه فروشگاه و محصولات خود تمرکز کنید. به این ترتیب می‌توانید تجربه خرید بی‌عیب و نقصی به مشتریان خود ارائه دهید که آن‌ها نه تنها مجددا از سایت شما استفاده و خرید کنند بلکه آن را به دیگران نیز توصیه نمایند.

می‌توانید نکات بیشتری در مورد WooCommerce را در بیش از ۷۰ سایت کتاب الکترونیکی قوی WooCommerce برای حرفه‌ای‌ها پیدا کنید. این برنامه برای فریلنسرها، آژانس‌ها، متخصصان WP، بلکه همچنین افراد تازه وارد WooCommerce نیز هدف گذاری شده است.

مقایسه Webflow با WordPress – کدام یک بهتر است؟

در مقایسه Webflow با WordPress  قصد داریم نگاهی عمیق به هر دو سیستم مدیریت محتوا بیندازیم تا ببینیم آیا استفاده از آن‌ها آسان است، چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند و چه جوانب مثبت و منفی دارند. بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام بستر وردپرس یا وب فلو برای شما بهترین است.

اگر به دنبال بهترین پلتفرم برای ساخت وب سایت خود هستید، احتمالاً یکی از اولین گزینه‌های شما وردپرس است، زیرا پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا در جهان می‌باشد. بیش از ۳۴٪ از کل وب سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند.  

در اینجا به مقایسه Webflow و WordPress و تفاوت‌های اصلی بین آن‌ها می‌پردازیم: 

  • Webflow به شما آزادی کاملی در طراحی سایت می‌دهد، در حالی که وردپرس توسط تم‌ها محدود می‌شود یا از ابتدا کد گذاری می‌شود.
  • Webflow دارای کد مرتب است، در حالی که کد وردپرس به دلیل نیاز گسترده به افزونه‌ها ممکن است نامرتب شود.
  • Webflow به شما این امکان را می‌دهد در صفحه ویرایش کنید، در حالی که با وردپرس باید از داشبورد و ویرایشگر صفحه استفاده کنید.
  • بسته به برنامه مورد نظر شما وب فلو گران‌تر است، در حالی که وردپرس رایگان است و شما فقط باید هزینه میزبانی خود را پرداخت کنید.
  • Webflow دارای یک سازنده صفحه drag/drop است، در حالی که با وردپرس برای فعال کردن این مورد باید از یک افزونه به صورت جداگانه استفاده کنید.

به دلیل اینکه برای اولین بار می‌خواهید انتخاب مناسبی داشته باشید، انتخاب پلت فرم وب سایت تصمیمی دشوار به نظر می‌رسد.

هر دو مدیریت محتوای  Webflow و WordPress مخالفان خود را دارند، اما چند تفاوت بین آن‌ها وجود دارد. قبل از اینکه بررسی اصلی را شروع کنیم، بیایید نگاهی سریع به تفاوت‌های اصلی بین این دو بیندازیم. 

وب فلو در سال ۲۰۲۱

Webflow یک وب سایت ساز تحت فضای ابری است که به هر کسی این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به مهارت و دانش برنامه نویسی، یک وب سایت زیبا ایجاد کند. برخلاف سایر پلتفرم‌های «سازنده وب سایت» مانند Squarespace و Wix، وب فلو بسیار قدرتمند و بسیار قابل تنظیم است، این چیزی است که شما فقط می‌توانستید با استفاده از HTML CSS و Javascript به دست بیاورید.  

از آنجا که Webflow بسیار قابل تنظیم است، در بین طراحان وب محبوب شده است. اما برای هر کسی که می‌خواهد به راحتی یک وب سایت کاملاً سفارشی و بدون استخدام طراحان یا توسعه دهندگان وب یا بدون نوشتن هیچ کدی ایجاد کند، مناسب است.

ویژگی  کلیدی برنامه  وب فلو: 

  • قابلیت Drag and drop page builder
  • ویرایشگر بصری  
  • کار مستقیم با CMS data
  • سایت تجارت الکترونیکی
  • طراحی صفحه‌های Responsive 
  • کار با کلاس‌های CSS reusable
  • کار با flexbox
  • استفاده از هر font  و تنظیم همه موارد از ردیابی تا line-height 
  • انتشار مستقیم وب    
  • SSL و ISO 27018  
  • بستر کاملی که ابزارهای بازاریابی، داده‌های فرم، پشتیبان گیری و موارد دیگر را با هم ادغام می‌کند. 
  • صادر کردن کد برای بارگیری    
  • ویرایشگر کد، در صورت لزوم، کد شخصی خود را اضافه کنید.       
  • ایجاد انیمیشن‌های مبتنی بر scroll 
  • ادغامZapier  

همانطور که می‌بینید، Webflow در ساخت یک وب سایت برای کمک به شما از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاملاً سفارشی برخوردار است، بنابراین بیایید کمی عمیق‌تر شویم و ببینیم دقیقاً چگونه کار می‌کند.

ویژگی‌های ابزار طراحی Webflow 

 وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل کامل   HTML5، CSS3 و JavaScript را در اختیار داشته باشید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از سازنده صفحه بصری برای ایجاد دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید استفاده کنید. پس از ایجاد وب سایت کامل، می‌توانید مستقیماً در وب منتشر کنید یا کد را بارگیری کرده و به توسعه دهندگان خود منتقل کنید.

سازنده صفحه از رابط «کشیدن و رها کردن» استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید با یک بوم خالی شروع کنید و به سادگی هر عنصری مانند: فیلم‌های پس زمینه، sliders، برگه‌ها و تصاویر را به هر کجا که می‌خواهید بکشید و رها کنید. می‌توانید ساختار صفحه وب سایت خود را در navigator مشاهده کرده و تنها با چند کلیک عناصر مورد نیاز خود را از نو بسازید.

همه صفحات و عناصر طراحی ریسپانسیو دارند و شما می‌توانید برای هر دستگاهی طرح‌بندی را تنظیم و پیش نمایش کنید، بنابراین مطمئن باشید هر کسی که از وب سایت شما بازدید می‌کند، بدون توجه به نوع دستگاهی که استفاده می‌کند، بهترین تجربه کاربری را خواهد داشت.

برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، شما کنترل کاملی بر تایپوگرافی خود دارید. می‌توانید از هر فونتی که می‌خواهید استفاده کنید و همه موارد مربوط به آن را از ارتفاع خط گرفته تا ردیابی کاملاً شخصی سازی نمایید.

 همچنین وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ وب سایت خود را فقط با یک کلیک انتخاب کنید و از انسجام کامل آن در صفحات خود اطمینان حاصل نمایید. 

Interactions Tools:

 وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا انیمیشن‌هایی کاملاً سفارشی سازی شده را در سراسر سایت خود ایجاد کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به افزودن یک خط کد، تعاملات پیچیده و انیمیشن‌ها را بصری ایجاد نمایید، بنابراین این امکانات بی‌حد و حصر است.

شما می‌توانید انیمیشن‌های مبتنی بر scroll  و هر عنصری را ایجاد نمایید. بنابراین انیمیشن‌ها، میله‌های پیشرفت یا هر چیز دیگری که می‌خواهید اضافه کنید به موقع با پیشرفت پیمایش آشکار می‌شوند. 

همچنین می‌توانید هنگام scroll، انیمیشن‌هایی ایجاد کنید که تا زمانی که کاربر در نقطه مناسب صفحه قرار دارد، تصویر به طور کامل مشاهده شود، کاری که معمولاً برای اکثر افراد بسیار پیچیده است، اما با وب فلو آسان است. همچنین می‌توانید با گنجاندن محتوای «reveal on click» و انیمیشن‌های غنی شناور، محتوای جدیدی را نشان دهید که وقتی موس خود را روی یک نقطه خاص قرار می‌دهید کاربران را جذب و درگیر خود کند، سطح دیگری از تعامل را به وب سایت خود خواهید داد.

اگر فقط به چیزی ساده نیاز دارید، بیش از ۲۰ انیمیشن پیش ساخته وجود دارد که می‌توانید فقط با چند کلیک ساده به سایت خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از محرک‌های تعاملی، پخش after-effects و انیمیشن‌های Lottie را کنترل کنید که باعث می‌شود خطوط جاوا اسکریپت پیچیده بنویسید.  

ابزارهای مدیریت محتوا

Webflow دارای CMS است که برای همه کار می‌کند، از طراحان حرفه‌ای گرفته تا توسعه دهندگان یا مدیران محتوا.

 ایجاد یک الگوی محتوای کاملاً ساختاریافته، به همراه هر آنچه می‌خواهید در آن قرار دهید، آسان است.

شما قادر خواهید بود که محتوای سایت را دقیقاً در صفحه طراحی کنید، بنابراین می‌توانید هنگام ساختن محتوا آن را ببینید. همچنین این گزینه برای نمایش مشروط محتوا با افزودن فیلتر وجود دارد، بنابراین بر اساس فیلدهای خاص، فقط محتوای مورد نیاز نمایش داده می‌شود.

همچنین می‌توانید تابع جستجو را از ابتدا بسازید، بنابراین محتوا را به همان روش دقیق که می‌خواهید مشاهده شود نمایش می‌دهد، زیرا دارای کنترل بصری کامل هستید.

این امکان نیز وجود دارد تا به مشتریان و اعضای تیم خود اجازه دسترسی به سایت را بدهید که بتوانند در صورت نیاز محتوا اضافه کنند و یا آن را ویرایش نمایند و حتی می‌توانید بدون هیچ گونه بروز مشکلی با اعضای تیم در لحظه همکاری کنید. 

Webflow با Zapier ادغام می‌شود، بنابراین حتی اگر توسعه دهنده نباشید می‌توانید به راحتی بدون نیاز به استفاده از هیچ کدی با بیش از ۷۵۰ برنامه ادغام شوید.

تجارت الکترونیکی با وب فلو   

وب فلو باعث می‌شود کنترل کاملی بر طراحی وب سایت، فروش محصولات و کسب و کار خود داشته باشید. از صفحه محصول گرفته تا صفحه تسویه حساب، می‌توان هر صفحه را کاملاً سفارشی سازی کرد.

برخلاف برخی دیگر از سازندگان وب سایت، صفحه پرداخت می‌تواند کاملاً با بخش‌های دیگر وب سایت مطابقت داشته باشد، بنابراین همه چیز به صورت یکپارچه جریان می‌یابد و بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود خواهید داد. 

شما همچنین می‌توانید ایمیل‌های معاملاتی که برای تأیید خرید آن‌ها به مشتریان ارسال می‌شود را سفارشی کنید، تا مطمئن شوید ۱۰۰٪ از برند تجاری شما برخوردار است.  

مشتریان می‌توانند هزینه محصولات خود را با همه روش‌های رایج پرداخت از جمله Stripe ،Apple Pay ،Google Pay و PayPal پرداخت کنند و قوانین حمل و نقل، مکان حمل و نقل و نحوه ارسال محصولات خود را تعیین و انتخاب کنید.

داشبورد مدیریت سفارش به راحتی قابل استفاده است و پس از آماده شدن برای ارسال سفارشات می‌توانید با استفاده از یکپارچه سازی  Zapier سریع و آسان برچسب‌های حمل و نقل خود را چاپ کنید.  

مزایای استفاده از Webflow     

  • Webflow به شما این آزادی را می‌دهد که وب سایت‌های کاملاً سفارشی و بدون نیاز به هرگونه کدگذاری ایجاد کنید.
  • Drag/drop site builder به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات خود را به روشی که می‌خواهید، در همان رابط صفحه ایجاد و سفارشی کنید.
  • بدون نیاز به استفاده از کد، به راحتی می‌توانید انیمیشن و تعاملات ایجاد کنید. 
  • سئو دوستانه است.
  • صفحه خود را مستقیماً ویرایش کنید، بنابراین قبل از انتشار آن، می‌توانید دقیقاً شکل صفحه خود را ببینید.
  • از ویراستاران و همكاران دعوت كنید تا محتوای وب سایت شما را بررسی كنند.
  • میزبانی قدرتمند با حداقل زمان downtime  برای بازدید کنندگان
  • گواهی SSL گنجانده شده است.

معایب استفاده از Webflow 

در مورد استفاده از Webflow منحنی یادگیری وجود دارد، خصوصاً اگر قبلاً هیچ وب سایتی ایجاد نکرده‌اید. همچنین، در مقایسه با نرم افزار منبع باز مانند WordPress و Woocommerce، گران‌تر است. یک کتابخانه در حال رشد حاوی آموزش‌های ویدئویی دارد. بسته تجارت الکترونیکی Webflow هنوز در نسخه بتا است، بنابراین همه ویژگی‌های آن در دسترس نیستند.

 قیمت گذاری وب فلو

 Webflow دو نوع برنامه دارد، «Site plans» و «account plans» . در Site plans، بسته‌های مختلف قیمت گذاری برای وب سایت‌ها و مشاغل تجارت الکترونیکی نیز وجود دارد، بنابراین ممکن است کمی پیچیده شود. بیایید ابتدا نگاهی به بسته‌های وب سایت بیندازیم: 

طرح اولیه ۱۲ دلار در ماه است و مناسب کسی است که فقط یک وب سایت ساده و بدون سیستم مدیریت محتوا نیاز دارد. این قیمت شامل میزبانی و یک گواهینامه SSL رایگان با حداکثر ۲۵۰۰۰ بازدید ماهانه و ۵۰۰ ارسال فرم است.

بعدی طرح CMS است که برای وبلاگ‌ها یا وب سایت‌های محتوا محور (پست‌های وبلاگ) عالی است. این طرح ماهانه ۱۶ دلار هزینه دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا ۱۰۰۰۰۰ بازدید کننده ماهانه، ۱۰۰۰ ارسال فرم، ۲۰۰۰ مورد CMS، CMS API  محدود، ۳ ویرایشگر محتوا و عملکرد جستجوی سایت داشته باشید.

سرانجام، هزینه account plans نیز ۳۶ دلار در ماه است و یک گزینه عالی برای سایت‌ها یا وبلاگ‌های پر بازدید می‌باشد. شما می‌توانید حداکثر ۱،۰۰۰،۰۰۰ بازدید کننده در ماه، ارسال فرم نامحدود، CMS API کامل، ۱۰ ویرایشگر محتوا، جستجوی سایت و بارگذاری پرونده را داشته باشید.

سه برنامه تجارت الکترونیکی Standard ،Lite و Advanced وجود دارند. هزینه برنامه استاندارد ۲۹ دلار در ماه است و شامل تمام ویژگی‌های برنامه CMS می‌باشد. این طرح به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی‌های سایت تجارت الکترونیکی موجود را می‌دهد.

وب فلو به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را به صورت رایگان بسازید، بنابراین قبل از راه اندازی می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید با این ویژگی‌ها بازی کنید و وب سایت خود را بسازید. پس از آماده شدن برای راه اندازی، می‌توانید یکی از برنامه‌های سایت را اضافه کنید.

 مقایسه Webflow با WordPress: وردپرس در سال ۲۰۲۱

وردپرس بدون شک محبوب‌ترین راه برای ایجاد یک وب سایت است و در حال حاضر ۳۴ درصد از سایت‌های اینترنت را تأمین می‌کند.

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است به این معنی است که استفاده از آن برای همه رایگان می‌باشد و شما فقط باید هزینه میزبانی را پرداخت کنید. می‌توانید از وردپرس برای ساختن وبلاگ، وب سایت، ایجاد یک فروشگاه آنلاین یا نمایش پروژه‌های نمونه کارهای خود استفاده کنید.

ویژگی‌های کلیدی وردپرس     

  • طرح‌های قابل تنظیم  
  • مناسبSEO بودن (موتورهای جستجو)
  • سایت‌های responsive و مناسب موبایل
  • عملکرد بالا 
  • امکان مدیریت سایت با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه
  • امنیت بالا  
  • مدیریت قدرتمند رسانه  
  • آسان و در دسترس  
  • بیش از ۵۴،۰۰۰ پلاگین وردپرس، به شما این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را شخصی سازی کنید. 

طراحی وب سایت با وردپرس     

طراحی یک وب سایت وردپرس با استفاده از یکی از هزاران تم رایگان یا پولی موجود بسیار آسان است. وردپرس دایرکتوری تم مخصوص به خود را دارد، اما می‌توانید تم‌ها را از وب سایت‌های دیگر مانند  Themeforest یا Creativemarket نیز خریداری کنید.

پس از نصب تم مورد نظرتان، می‌توانید عناصر خاصی از آن مانند رنگ‌ها، قلم‌ها، اندازه‌ها و تصاویر را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید از افزونه‌ها برای افزودن ویژگی‌های اضافی که ممکن است قبلاً در طرح زمینه گنجانده نشده باشند، استفاده کنید. 

اگر می‌خواهید یک وب سایت کاملاً سفارشی داشته باشید، باید خودتان آن را توسعه دهید یا یک طراح یا توسعه دهنده وب استخدام کنید. برنامه نویسان دسترسی کامل به کتابچه راهنمای توسعه دهنده قالب وردپرس دارند که همه مواردی را که باید در مورد توسعه تم‌های وردپرس بدانید به شما ارائه می‌دهد.

مدیریت محتوا 

وردپرس به صورت آنلاین ایجاد و انتشار مطالب سایت را آسان می‌کند. برای انتشار اطلاعات سایت نیازی به دانستن هیچ کدی نیست و شما می‌توانید همه موارد را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید. استفاده از داشبورد برای اکثر افراد آسان است. زیرا دارای یک نوار منو در سمت چپ می‌باشد که می‌توانید برای پیمایش یا scroll در صفحات و نقاط مختلف وب سایت خود استفاده کنید.

وردپرس به شما امکان انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد تا هر تعداد صفحه را که دوست دارید به سایت خود اضافه کنید، بنابراین می‌توانید یک سایت ساده با یک یا دو صفحه‌ یا سایت پیچیده‌تری با صدها صفحه بسازید. 

جذابیت اصلی وردپرس سهولت استفاده از آن است. زیرا بدون نیاز به دانستن هیچ کدی، وب سایتی عالی ایجاد می‌نمایید و می‌توانید خودتان شخصا محتوا اضافه نموده و این امکان را نیز برای همه فراهم کنید. 

اگر لازم است سایر کاربران و نویسندگان را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، مشکلی نیست. وردپرس از قابلیت‌های چند کاربره برخوردار است و می‌توانید با انتخاب گزینه نقش‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت و مجوزهای دسترسی از جمله نویسنده، مدیر، ویرایشگر، مشارکت کننده، کاربران جدیدی اضافه کنید.

این امر باعث می‌شود تا وب سایت‌های خود را به عنوان یک بستر عالی برای مشاغل بزرگ و کوچک فراهم کنند، زیرا با رشد کسب و کار شما به راحتی رشد می‌کند.

به طور کلی، شروع کار با وردپرس بسیار سریع و آسان است. فقط در چند دقیقه می‌توانید نرم افزار را نصب کنید، تم اضافه کنید و مقداری محتوا آپلود نمایید و آماده کار هستید. به طور خلاصه، زیر یک ساعت وب سایت کاملی خواهید داشت.

مزایای استفاده از وردپرس 

  • استفاده از وردپرس رایگان است، شما فقط باید هزینه میزبانی را پرداخت کنید و این گزینه برای هر کسی که تازه شروع به کار می‌کند بسیار مقرون به صرفه‌ است.
  • وردپرس کاملاً قابل شخصی سازی است و کنترل کاملی بر سایت و تمام داده‌های خود خواهید داشت.
  • هزاران افزونه و قالب برای وردپرس وجود دارد، بنابراین هنگام ساخت وب سایت شما این امکانات بی‌پایان هستند. 
  • در صورتی که تمایل دارید از وردپرس استفاده کنید بسیار آسان است و نیازی به کد نویسی ندارد، به این معنی که حتی یک مبتدی کاملا می‌تواند در عرض چند ساعت وب سایتی عالی داشته باشد و کار کند.
  • با توجه به محبوبیت وردپرس، در حال حاضر هزاران تم برای آن وجود دارد، بنابراین مهم نیست که از چه ابزاری برای راه اندازی تجارت خود استفاده می‌کنید، احتمال کارکرد یکپارچه آن‌ها با وردپرس بسیار زیاد است.

معایب استفاده از وردپرس 

اگر طراحی سایت کاملاً سفارشی بخواهید برای هرکسی آسان است که با استفاده از الگوها و مضامین آن را انجام دهد، باید خودتان آن را کدگذاری کنید یا یک توسعه دهنده سایت را استخدام نمایید. از آنجا که وب سایت وردپرس تحت مالکیت و مدیریت شما می‌باشد، مسئولیت کلیه بروزرسانی‌ها و نگهداری وب سایت بر عهده خودتان است، مگر اینکه از میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده کنید.

خبر خوب این است که وردپرس کاملا رایگان می‌باشد. فقط نیاز به پرداخت میزبانی دارید. وردپرس یک راه بسیار مقرون به صرفه برای ساخت یک وب سایت است. یکی دیگر از مواردی که ممکن است لازم باشد برای آن پرداخت کنید، premium theme برای وب سایت است، اما فقط یکبار نیاز به پرداخت دارد.

سوالات متداول درباره Webflow و  WordPress

آیا می‌توانم قبل از پرداخت، Webflow را تست کنم؟

خوشبختانه،  Webflow برای یک دوره آزمایشی رایگان در دسترس است .ممکن است در این حالت محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما قادر خواهید بود از ویژگی‌های اصلی آن استفاده کنید.

Webflow چه نوع پشتیبانی را ارائه می‌دهد؟

در صورت داشتن اشتراک، وب فلو یک سرویس پشتیبانی ایمیل و پشتیبانی انجمن با اکانت رایگان در وب سایت رسمی خود و در بخش فروم ارائه می‌دهد.

چگونه وردپرس را نصب کنیم؟

  • به بخش‌ «Software/Service و Webempresa Packs» بروید.
  • روی « Application Browser » کلیک کنید.
  • به «Applications for Webempresa» بروید.
  • گزینه WordPress Pack selection و نماد نصب بسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • برنامه را با استفاده از دکمه بالایی نصب کنید.
  • به قسمت Domain Field بروید و دامنه خود را انتخاب کنید. (بدون نام مستعار «www»)
  • قسمت «Route» را خالی بگذارید.
  • به قسمت «Configuration» بروید و نام کاربری Administrator  را تغییر دهید.
  • با کلیک روی دکمه انتهایی «install» مراحل را کامل کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا کامل شود.
  • اکنون که برنامه نصب شده است، روی دامنه کلیک کنید تا به وب سایت جدید خود دسترسی پیدا کنید.

پس از آگاهی از تفاوت وردپرس و وب فلو و انتخاب پلتفرم مناسب، انتخاب و ثبت دامنه مرحله بعد است. برای آگاهی بیشتر درباره دامنه و ضرورت ثبت آن مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دامنه چیست؟ چرا باید ثبت دامنه کنیم؟

نتیجه‌گیری

پس از بررسی  وب فلو و  وردپرس در کنار هم، مشخص است که هر دو این پلتفرم‌ها گزینه خوبی برای هر کسی است که مایل است یک وب سایت ایجاد کند.

برای اکثر افراد، وب فلو گزینه بهتری برای ساخت یک وب سایت است. به دلیل اینکه منبع باز است و کاملاً قابل تنظیم می‌باشد و به هر کسی این امکان را می‌دهد تا وب سایت خود را سریع بسازد، فقط با پرداخت ماهیانه هزینه میزبانی.

اگرچه  وب فلو یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان و هر کسی است که می‌خواهد یک وب سایت کاملاً سفارشی ایجاد کند، اما کمی گران‌تر است. به ویژه اگر بخواهید به عنوان مثال فروشگاه تجارت الکترونیکی راه اندازی کنید.

 وبفلو را به هر کسی که به دنبال ساخت یک سایت تجارت الکترونیک است توصیه نمی‌کنیم به دلیل اینکه برخی از ویژگی‌های کلیدی وجود دارند که هنوز در مرحله بتا می‌باشند.

برخی از افراد نگران دشواری کار با وردپرس هستند، اما در واقع بسیار آسان می‌باشد و هر کسی می‌تواند در عرض چند ساعت وب سایتی با وردپرس بسازد. حتی بدون تجربه استفاده قبلی از هزاران تم موجود. مدیریت محتوای سایت آسان است و با رشد تجارت، وب سایت نیز می‌تواند رشد کند و می‌توانید اعضای تیم و مشارکت کنندگان را اضافه کنید.

تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس چیست؟ کدامیک بهتر است؟

میزبانی وب برای کلیه مشاغل آنلاین یک نیاز اساسی است. برای داشتن یک وب سایت تجاری، به یک سرویس میزبانی وب نیاز دارید. به همین سادگی. با این حال، انتخاب نوع مناسب بسته میزبانی وب می‌تواند گیج کننده باشد. دانستن تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس که دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی وب هستند،‌ می‌تواند به انتخاب بهتر ما در هاست مناسب کمک بسیاری کند.

شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی وب انواع مختلفی از طرح‌ها را ارائه می‌دهند. برای هر کسی که تازه صاحب یک وب سایت شده است، لازم است بسیاری از اصطلاحات و دسته‌های جدید را یاد بگیرد. رایج‌ترین مواردی که مشاهده خواهد شد هاست اشتراکی، VPS، هاست وردپرس و سرورهای اختصاصی است.

اما در این مقاله ما قصد داریم به دو مورد از رایج‌ترین گزینه‌ها برای وب سایت‌های ساخته شده در وردپرس بپردازیم: تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس

میزبانی وب در مقایسه با میزبانی وردپرس

اصطلاح میزبانی وب یا هاست به همه اشکال میزبانی وب در دسترس گفته می‌شود. اصطلاحی است که برای هر نوع برنامه میزبانی وب سایت می‌توانید پیدا کنید. میزبانی وردپرس زیر مجموعه خاصی از برنامه‌های میزبانی وب است که بر بستر وردپرس تأکید دارد.

دسته میزبانی وب وردپرس با سایر انواع میزبانی همپوشانی دارد. بسته به نوع ارائه دهنده و نوع برنامه خود، می‌توانید میزبانی اشتراکی وردپرس، میزبانی وردپرس VPS، میزبانی وردپرس ابری یا یک سرور اختصاصی وردپرس انتخاب نمایید. به عنوان یک دسته، میزبانی وردپرس ارتباط کمتری با نوع سرور و بیشتر با ویژگی‌های اضافی ارائه شده با برنامه دارد.

بنابراین برای درک بهتر تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس، مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که آن‌ها دو چیز متفاوت نیستند. میزبانی وب اصطلاح وسیع‌تری است و میزبانی وردپرس زیرمجموعه‌ای است که این عبارت در مورد آن اعمال می‌شود.

میزبانی وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس یک محیط میزبانی است که به طور خاص برای تهیه وب سایت‌های وردپرس طراحی شده است. میزبانی وردپرس برای کار با سایت‌های وردپرس به صورت سفارشی ساخته شده است.

مزایای میزبانی وردپرس

برخی از مزایای میزبانی وردپرس عبارتند از:

۱. فوق العاده سریع است

همه جنبه‌های سرور برای تهیه نحوه تنظیم وردپرس تغییر داده شده است که امکان بارگذاری سریع را فراهم می‌کند. این سطح میزبانی اغلب می‌تواند سرعت بارگیری صفحه و زمان پاسخ را تا یک ثانیه یا بیشتر کاهش دهد.

۲. امنیت آن بیشتر است

میزبانی وردپرس شامل پروتکل‌های امنیتی است که آسیب پذیری‌های خاص وردپرس را برطرف می‌کند. شما می‌توانید به تیم سرویس میزبانی وردپرس مدیریت شده اعتماد داشته باشید تا در هنگام بروز مشکلات امنیتی وردپرس را برطرف کرده و سریع‌تر به آنها رسیدگی کنید و در صورت هک شدن، یک تیم پشتیبانی خواهید داشت که تجربه حملات خاص وردپرس و رفع آن‌ها را دارد.

۳. سرور شما همیشه به روز است

تیمی که هاست شما را مدیریت می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند که سرور همیشه آخرین نرم افزار را اجرا می‌کند، بنابراین سایت شما تا حد ممکن کارآیی دارد. هدف آن‌ها این است که شما را راضی نگه دارند و وب سایت شما همیشه با ظرفیت بالا کار کند.

۴. پشتیبانی اختصاصی مشتری

تیم‌های پشتیبانی کننده که حساب‌های میزبانی وردپرس را مدیریت می‌کنند، متخصصان وردپرس هستند. آن‌ها هر زمان لازم باشد از پشتیبانی، عیب یابی و راه حل‌های باتجربه ارائه می‌دهند.

۵. افزایش زمان کار

بین یکپارچه سازی با سرور و سیستم مدیریت محتوا (CMS) و به روزرسانی‌های خودکار که وب سایت شما را در بهترین نسخه وردپرس موجود اجرا می‌کند، سایت شما بیشتر در دسترس بازدید کنندگان خواهد بود.

برای آشنایی با انواع هاست و دلیل استفاده از هاست مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: هاست چیست؟ انواع هاست

آیا اشکالاتی در میزبانی وردپرس وجود دارد؟

میزبانی وردپرس یک راه حل میزبانی سفارشی‌تر است، به این معنی که برای همه مناسب نیست.

ویژگی‌های ویژه‌ای که شامل آن است به این معنی است که به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به برخی دیگر از گزینه‌های میزبانی وب، به ویژه میزبانی اشتراکی دارد. برای برخی از مشاغل کوچک یا صاحبان وب سایت‌های شخصی، این امر فروش را نسبت به یک برنامه میزبانی اشتراکی سخت‌تر می‌کند.

علاوه بر این، محدودیت‌هایی در مورد میزان شخصی سازی در سراسر سایت وجود دارد. برخی از میزبان‌های وردپرس، اغلب به دلیل مشکلات امنیتی، پلاگین‌هایی را که می‌توانید استفاده کنید، محدود می‌کنند. اگر سایت شما برای عملکرد نیاز به افزونه‌هایی دارد که در لیست محدود میزبان است، ممکن است لازم باشد گزینه میزبانی دیگری پیدا کنید یا به دنبال یک افزونه جایگزین باشید. 

همانطور که قبلاً گفته شد، فقط در صورت داشتن سایت وردپرس می‌توانید از هاست وردپرس استفاده کنید. اگر CMS یا سازنده وب سایت دیگری را برای ایجاد وب سایت خود انتخاب کرده‌اید، میزبانی وردپرس گزینه مناسبی نیست.

چه کسی به میزبانی وردپرس نیاز دارد؟

میزبانی وردپرس برای هر کسی که سایتی را روی وردپرس بنا کرده مناسب است. زیرا:

۱. امنیت پیشرفته و به روزرسانی آسان‌تر

میزبانی مدیریت شده وردپرس به این معنی است که تیمی در زمینه این موارد از سایت شما مراقبت می‌کند و دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.

۲. گزینه‌های سفارشی سازی بیشتر

از آنجا که یک برنامه میزبانی وردپرس به طور خاص برای CMS پیکربندی شده است، توسعه دهندگان با تجربه‌تر وردپرس می‌توانند به طور بالقوه عملکرد سیستم مدیریت محتوا را افزایش دهند و کارهای بیشتری را با آن انجام دهند.

هنگام بررسی گزینه‌های هاست وردپرس، به یاد داشته باشید که برنامه‌ها و ارائه دهندگان مختلف انواع گوناگونی از برنامه‌های میزبانی وردپرس را ارائه می‌دهند. اگر حرفه شما کوچک است، به دنبال میزبانی اشتراکی WordPress یا cloud باشید، بنابراین بیشتر از آنچه لازم دارید هزینه نمی‌کنید. برای مشاغل بزرگتر با سایت با بازدید بیشتر و نیازهای پیچیده، VPS یا گزینه اختصاصی میزبانی وردپرس را تهیه کنید.  

در رابطه با مزایایی که در این بخش شرح دادیم، به طور خاص میزبانی وردپرس مدیریت شده را انتخاب کنید. بیشتر برنامه‌هایی که به عنوان میزبانی وردپرس تبلیغ می‌شوند در این گروه قرار می‌گیرند.

آیا برای یک سایت وردپرس به میزبانی وردپرس نیاز است؟

جواب منفی است! فکر نکنید که انتخاب وردپرس به این معنی است که باید حتما از یک برنامه میزبانی وب وردپرس استفاده نمایید. هر برنامه میزبانی وب که انتخاب می‌کنید باید بتواند با وردپرس کار کند.

میزبانی وردپرس فقط به این معنی است که شما از ویژگی‌های خاص وردپرس بیشتر از یک برنامه میزبانی وب کلی استفاده خواهید کرد.

میزبانی اشتراکی چیست؟

رایج‌ترین گزینه برای دارندگان وب سایت‌های جدید میزبانی وردپرس، میزبانی اشتراکی است. میزبانی وب اشتراکی به این معنی است که یک ارائه دهنده میزبانی وب از یک سرور وب برای میزبانی تعدادی از وب سایت‌های مختلف استفاده می‌کند. اکثر وب سایت‌ها از بازدید کافی برخوردار نیستند و یا از فضای کافی برای وب سایت خود استفاده نمی‌کنند. همه آن‌ها با اجاره فضای سروری که با دیگران به اشتراک می‌گذارند، میزبانی می‌شوند.

چرا از میزبانی وب اشتراکی استفاده کنیم؟

میزبانی وب اشتراکی ابتدایی‌ترین نوع برنامه میزبانی وب موجود و در نتیجه مقرون به صرفه‌ترین است. اغلب انتخاب اول برای مشاغل کوچک و وب سایت‌های جدید است. اگر وب سایت شما در ابعاد کوچک‌تر باشد (فکر کنید: ۱۰ یا ۲۰ صفحه در مقابل هزاران صفحه) و روزانه هزاران بازدید کننده را ندارد، سرمایه گذاری در یک برنامه میزبانی وب گران‌تر به معنای پرداخت هزینه برای فضای بیشتر و ویژگی‌های بیش از آنچه شما نیاز دارید است.

در اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، هزینه شروع یک برنامه میزبانی وب اشتراکی برای شما کمتر از انتخاب یک برنامه میزبانی وردپرس است. اگر لیست ویژگی‌های میزبانی وردپرس که در بالا توضیح داده شد برای شما ضروری نیست، داشتن یک برنامه میزبانی وب اشتراکی منطقی‌تر خواهد بود.

اما توجه داشته باشید که بعضی اوقات شرکت‌های ارائه دهنده وردپرس، برنامه‌های میزبانی اشتراکی ارائه می‌دهند که به سادگی شامل ویژگی‌های اضافی وردپرس هستند. مطمئن شوید که چه چیزی می‌خرید.

چه کسی به میزبانی اشتراکی نیاز دارد؟

مزایای استفاده از سرور میزبانی اشتراکی می‌تواند برای یک وب سایت که تازه به شروع کار نموده و نسبتا ساده و کم هزینه است مناسب باشد. اما اگر وب سایت شما بزرگ و پیچیده باشد، یا اگر انتظار دارید بازدید زیادی داشته باشید، یک برنامه میزبانی وب اشتراکی منطقی نخواهد بود.

بسیاری از مشاغل که با میزبانی اشتراکی شروع می‌شوند، اگر وب سایت به مرور اندازه یا محبوبیت بیشتری پیدا کند، باید آن را ارتقا داد. اگر وب سایت بیشتر از سهم خود از فضا و پهنای باند در سرور استفاده کند، ارائه دهنده میزبانی وب ممکن است شما را به سمت گزینه دیگری سوق دهد (احتمالاً برنامه Cloud یا VPS به عنوان مرحله بعدی).

میزبانی وب اشتراکی گزینه ارزشمندی برای وب سایت‌های جدید و کوچک است، زیرا مانع کمتری برای ورود به سایت نسبت به گزینه‌های گران قیمت ایجاد می‌کند. کلیه اصول مورد نیاز شما را بدون هیچ زحمتی فراهم می‌کند. البته این طرح برای همه مناسب نیست، اما اگر همان چیزی باشد که شما نیاز دارید، در خدمت اهداف شما خواهد بود.

مقایسه هاست وردپرس و هاست لینوکس معمولی

اگر می‌خواهید بین خرید یک برنامه میزبانی اشتراکی و یک برنامه میزبانی وردپرس تصمیم بگیرید و تفاوت هاست وردپرس و لینوکس را بدانید، اولین قدم این است که بدانید طرح وردپرس چه نوع میزبانی را ارائه می‌دهد. که نقش مهمی در تصمیم گیری صحیح خواهد داشت.

یک برنامه میزبانی اشتراکی وردپرس از نظر فضا و پهنای باند همان برنامه هاست اشتراکی را ارائه می‌دهد. تفاوت در ویژگی‌های همراه آن خواهد بود. به لیست خاصی از ویژگی‌های ارائه شده در طرحی که در حال تحقیق آن هستید، نگاه کنید و بررسی کنید که آیا ارزش هزینه اضافی برای شما را دارند یا خیر.

انتخاب یکی از برنامه‌های وردپرس، مانند VPS، اختصاصی و میزبانی وردپرس ابر به معنای ارتقا به فضای بیشتر سرور، زمان بارگذاری سریع‌تر و امنیت بهتر علاوه بر افزودن ویژگی‌های وردپرس است. برای میزبانی وردپرس ابری، مقیاس پذیری نیز بدست خواهید آورد. به این معنی که رشد آسان‌تر خواهد بود در حالی که فقط هزینه مورد نیاز خود را پرداخت می‌کنید.

برای تصمیم گیری اینکه چه چیزی بیشتر از همه برای شما منطقی است، این سوالات را در نظر بگیرید:

آیا وب سایت شما وردپرس است یا خیر؟

در غیر این صورت، به آسانی می‌توانید تصمیم بگیرید.

بودجه من چقدر است؟

برنامه‌های میزبانی اشتراکی ارزان‌تر هستند. اگر یک برنامه اشتراکی نیازهای شما را برآورده می‌کند و هزینه کم در اولویت است، می‌تواند تصمیماتی را برای شما رقم بزند. میزبانی وب وردپرس اغلب مقرون به صرفه است، بنابراین اگر ویژگی‌های آن به اندازه کافی خوب باشد که هر ماه فقط کمی اضافی بپردازید، ارزش آن را دارد.

چقدر نگران امنیت هستم؟

میزبانی وردپرس نسبت به برنامه‌های اشتراکی که مختص وردپرس نیستند، برای سایت‌های وردپرسی ایمن‌تر است. اما ارتقا به گزینه‌هایی مانند VPS یا سرور اختصاصی نیز امنیت را افزایش می‌دهد.

آیا در به روزرسانی‌ها مهارت دارم؟

وردپرس به طور منظم به روز می‌شود. آخرین نسخه‌ها همیشه از ایمن‌ترین نسخه‌ها هستند و غالباً دارای ویژگی‌های مفید جدید هستند. اگر شما از افرادی هستید که یادآوری‌های بروزرسانی را نادیده می‌گیرید، بهتر است به دیگران اجازه دهید از آن مراقبت کنند.

چقدر ترافیک انتظار دارم؟

اگر می‌خواهید مخاطبان وب سایت خود را از ابتدا بسازید، یک طرح اشتراکی احتمالاً برای مدتی در خدمت شما خواهد بود. اگر وب سایتی دارید که بازدید زیادی دارد، یا دلیل دارید که وب سایت جدید شما بلافاصله بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند، ممکن است پهنای باند ارائه شده در برنامه اشتراکی کاملاً ناکافی باشد. در این صورت، شما یک طرح میزبانی وب (خواه یک وردپرس مدیریت شده یا سایر برنامه‌ها) نیاز دارید که بتواند بازدیدکنندگان بیشتری را اداره کند. برنامه‌های وردپرس ابری می‌تواند صدها هزار بازدید کننده در ماه داشته باشد، بدون اینکه هزینه بیشتری نسبت به برنامه‌های اشتراکی داشته باشد.  

آیا مهارت‌های فنی وردپرس من هنوز هم مفید است؟

اگر از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می‌کنید، به پشتیبانی و نگه داشتن آن نیاز دارید، یک برنامه مدیریت شده وردپرس می‌تواند به معنای دریافت کمک از پشتیبانی فنی مربوطه در صورت نیاز باشد.

آیا وردپرس یا هاست اشتراکی برای شما مناسب است؟

در مورد برنامه‌ها، تفاوت هزینه بین برنامه میزبانی اشتراکی اولیه و مقرون به صرفه‌ترین برنامه میزبانی وردپرس حداقل است. برنامه‌های وردپرس اغلب از میزبانی ابری استفاده می‌کنند، به این معنی که می‌توانند ترافیک بیشتری را کنترل کنند و سرعت بالاتری را تحویل دهند.

تفاوت هاست اشتراکی و هاست وردپرس چیست؟ به کدام‌یک نیاز داریم؟

انواع مختلفی از میزبانی وب وجود دارند و بسیار مهم است که پکیج‌های میزبانی مناسب با نیازهای خاص خود را انتخاب کنید. میزبانی اشتراکی و میزبانی وردپرس دو نوع رایج میزبانی هستند. حال از کجا مطلع شویم کدام برای وب ‌سایت شما گزینه بهتری است؟ در این مقاله، برای کمک به شما در کشف این موضوع، قصد داریم تفاوت هاست معمولی و هاست وردپرس را با هم مقایسه کنیم.

هنگام ایجاد یک وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که نوع میزبانی برنامه خود را بخرید. اگر از پلتفرمی مانند WordPress استفاده می‌کنید، برای اینکه وب‌ سایت شما به‌ صورت آنلاین و مناسب در دسترس باشد، به میزبانی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، انتخاب گزینه مناسب بسیار حیاتی است.

دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای وبمسترها، میزبانی اشتراکی و میزبانی وردپرس است. میزبانی اشتراکی کم‌ هزینه‌تر است و به این صورت می‌باشد که در آن فضای سرور برای سایت شما و سایت‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. میزبانی وردپرس (که می‌تواند اشتراکی باشد یا نباشد) به این معنی است که سرور با توجه به بستر خاص و نیازمندی‌های وردپرس بهینه‌ شده است.

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چگونه طرحی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. خب، شروع کنیم!

نگاه اجمالی بر تفاوت هاست اشتراکی و هاست وردپرس

میزبانی اشتراکی برای بسیاری از وب ‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها محبوب است و یکی از متداول‌ترین نوع میزبانی‌ها هاست لینوکس اشتراکی است. زیرا ارزان‌‌تر و کاربر پسندتر است. اگر وب‌ سایت شما به منابع زیاد یا سفارشی‌سازی سرور نیاز ندارد، میزبانی اشتراکی می‌تواند راه‌ حل مناسبی برای نیازهای شما و اتصال سایت به شبکه جهانی وب باشد.

میزبانی وردپرس برای میزبانی وب ‌سایت‌هایی طراحی‌ شده است که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) استفاده می‌کنند. میزبانی وردپرس که به‌ سرعت، قابلیت اطمینان و افزایش امنیت مشهور است، به شما این امکان را می‌دهد تا بر محتوای خود تمرکز داشته باشید. درحالیکه از تمام جزئیات سرور استفاده می‌کنید. زیرمجموعه‌ای از آن نیز هاستینگ مدیریت ‌شده وردپرس است که همان‌طور که از نامش پیداست مورد انتخاب برخی سازمان‌ها می‌باشد تا مدیریت بهتری در نصب وردپرس خود داشته باشند.

مقدمه‌ای بر هاست اشتراکی:

به زبان ساده، برنامه میزبانی وب به خصوص هاست اشتراکی لینوکس خدماتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا فضای وب‌ سایت خود را در یک سرور اجاره کنید. این همان چیزی است که سایت شما را آنلاین می‌کند و افراد را قادر به بازدید از آن می‌نماید. با این‌ وجود انواع مختلفی از برنامه‌های میزبانی در دسترس هستند و هر یک از نظر قیمت و مزایای بالقوه متفاوت هستند.

یکی از رایج‌‌ترین گزینه‌ها، برنامه میزبانی اشتراکی است که در آن‌ یک سرور بین چندین وب‌ سایت تقسیم می‌شود. در مقایسه با میزبانی اختصاصی است، که یک سایت تنها یک سرور فیزیکی برای خودش دارد. میزبانی اشتراکی عمدتاً به دلیل هزینه کم‌تر، یک انتخاب مناسب برای سایت‌های جدید و کوچک‌تر است.

درحالی‌که قیمت مزیت اصلی است، برخی موارد منفی نیز در این نوع میزبانی وجود دارد. برای مثال، مجبورید منابع سرور را با وب ‌سایت‌های دیگر به اشتراک  بگذارید، این بدان معناست که اگر بازدید از دیگر سایت‌ها زیاد باشد، عملکرد سایت شما آسیب می‌بیند. همچنین امنیت نیز می‌تواند نگران ‌کننده باشد، اگرچه یک ارائه ‌دهنده هاست با کیفیت محافظت‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، برنامه میزبانی اشتراکی استاندارد تنها گزینه پیش روی شما نیست. می‌توانید موارد خاص‌تری را برای پلتفرمی که استفاده می‌کنید انتخاب نمایید.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

میزبانی اشتراکی نه ‌تنها از نظر هزینه، بلکه از نظر امکانات نیز مزایای بسیاری دارد. در اکثر ارائه ‌دهندگان میزبانی، میزبانی اشتراکی فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را ارائه می‌دهد، بنابراین هرچقدر وب‌ سایت شما بزرگ باشد، میزبانی اشتراکی می‌تواند همه‌ چیز را ذخیره کند.

برخلاف میزبانی وردپرس که محدود به WordPress CMS است، میزبانی اشتراکی به شما این امکان رامی‌دهد تا هر CMS ای را استفاده کنید. Drupal، Magento یا ابزاری مانند DreamWeaver . میزبانی اشتراکی  تقریباً از همه سیستم‌های مدیریت محتوا و نرم ‌افزارهای توسعه وب پشتیبانی می‌کند.

مزایای هاست وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس عملکرد کاملاً جدید برای وب ‌سایت شما ایجاد خواهد نمود. از آنجا که فقط وب ‌سایت‌های وردپرس را در خود جای‌ داده است، می‌توان سرور را به‌ گونه‌ای بهینه ‌سازی کرد که امکان ذخیره ‌سازی پیشرفته سرور را فراهم کند. این کار وب ‌سایت را قادر می‌سازد  تا با بالاترین سرعت ممکن کار کند. SEO سایت را می‌تواند بهبود بخشد که در نهایت ممکن است رتبه سایت در Google افزایش یابد و باعث بازدید بیشتری شود.

بروز نگه داشتن سایت آنلاین بخش مهمی در مدیریت و راه اندازی یک وب سایت موفق است. میزبانی وردپرس با بروز رسانی خودکار، امنیت بهتر را تضمین می‌کند.

همچنین، با یک ارائه دهنده وردپرس مدیریت شده، یک گروه پشتیبانی به دست می‌آورید که در رابطه با WordPress تخصص دارند. علاوه بر این، میزبان وردپرس با مراقبت از بهینه سازی سایت اولیه از طرف شما، در وقت و تلاش صرفه جویی می‌کند، بنابراین برای رسیدن به همان نتیجه لازم نیست تعداد زیادی افزونه استفاده نمایید.

اگرچه افزونه‌ها به خودی خود دردسر ساز نیستند، اما استفاده از حداقل تعداد ممکن برای عملکرد بهتر همیشه یک روش خوب است  و مطمئن باشید که ارائه دهنده میزبانی وردپرس پلاگین‌ها را با دقت بررسی کرده است تا از بالاترین کیفیت و امنیت کامل برخوردار باشد.

با وجود تمام این اقدامات، اگر اتفاقی برای وب سایت بیفتد، میزبانی وردپرس به‌طور کلی بک آپ خودکار رایگان ارائه می‌دهد. در هر زمان می‌توانید وب سایت خود را به آنچه در گذشته بود برگردانید. سهولت و ویژگی‌های میزبانی وردپرس را از سایر بسته‌های میزبانی متمایز می‌کند. 

معایب هاست اشتراکی چیست؟

میزبانی اشتراکی میزبان چند صد وب سایت در یک سرور است  که می‌تواند بر منابع کلی و سرعت وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد. اگر وب سایت شما ویروسی شود و به دلیل اشتراک منابع، بازدید زیادی داشته باشید، ممکن است باعث افزایش زمان لود وب سایت و حتی منجر به خرابی آن شود.

جنبه دیگر میزبانی اشتراکی امنیت است. از آنجا که وب سایت شما با بسیاری از وب سایت‌های دیگر در یک سرور قرار دارد، هیچ اطمینانی از اینکه همه سایت‌ها بروزرسانی‌های امنیتی داشته‌اند وجود ندارد. این یک تهدید امنیتی بالقوه برای وب سایت شما ایجاد می‌کند زیرا نمی‌توانید سایر سیستم‌های مدیریت محتوای وب سایت را مدیریت کنید.

میزبانی اشتراکی به دلیل تاثیری که در وب سایت‌های مشتریان دیگر دارد، اجازه شخصی سازی سرور را نمی‌دهد، بنابراین شما را ملزم می‌کند از تنظیمات پیش فرض سرور که توسط شرکت میزبان پیکربندی شده، استفاده کنید.

معایب هاست وردپرس چیست؟

میزبانی وردپرس فقط به میزبانی وب سایت‌های ساخته شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس محدود می‌شود، به این معنی که هیچ CMS دیگری نمی‌تواند در میزبانی وردپرس میزبانی شود.به دلیل پیکربندی سرور، میزبانی وردپرس به طور کلی فضای کلی قابل استفاده دیسک را محدود می‌کند. همچنین می‌تواند تعداد وب سایت‌هایی را که در حساب خود میزبانی می‌کنید محدود کند. اگر وب سایتی بزرگ داشته باشید می‌تواند یک ضرر باشد.

مانند میزبانی اشتراکی، میزبانی وردپرس نیز سرور را محدود می‌کند، زیرا سرور بسیار بهینه شده است تا سرعت بارگذاری نهایی بالاتری را داشته باشد. و سرانجام، هزینه میزبانی وردپرس معمولاً بیشتر از میزبانی اشتراکی است.

تفاوت هاست اشتراکی و هاست وردپرس:

میزبانی وردپرس را می‌توان به طور کامل به اشتراک گذاشت، اختصاص داد، یا چیز دیگری.

آنچه مهم است این است که میزبانی وردپرس عملکرد و نیازهای امنیتی سایت‌های ساخته شده با استفاده از این بستر را بهتر برآورده می‌کند. همچنین ممکن است به ویژگی‌های خاص پلتفرم مانند سایت‌های از پیش نصب شده، بروزرسانی خودکار وردپرس و پشتیبانی اختصاصی وردپرس دسترسی داشته باشید.

البته جزئیات برنامه شما به ارائه دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از میزبان‌ها نیز برنامه‌های میزبانی وردپرس مدیریت شده و بدون مدیریت را ارائه می‌دهند. برنامه‌های مدیریت نشده بهینه‌سازی سایت و مدیریت سرور را با خود شما در میان می‌گذارند. برنامه مدیریت شده کمی گران‌تر است، اما کمک بسیار بیشتری در زمینه روان کار کردن سایت می‌کند.

چگونه تصمیم بگیریم کدام نوع میزبانی برای سایت بهتر است؟

میزبانی اشتراکی سنتی و میزبانی وردپرس هم گزینه‌های مناسبی هستند و در بعضی مواقع انتخاب درست را دشوار می‌کنند. با این حال، مقایسه مستقیم این دو می‌تواند تصمیم گیری را آسان‌تر کند.

با این حال، متوجه خواهید شد که برنامه‌های میزبانی اشتراکی و خاص وردپرس می‌توانند تقریباً یا به همان اندازه گزینه‌های بیشتر بسترهای نرم افزاری مقرون به صرفه باشند. به همین دلیل، ارزش دارد که برای اکثر سایت‌ها به یک برنامه میزبانی وردپرس نگاهی داشته باشید. یک برنامه وردپرس با دقت طراحی خواهد شد تا نیازهای سایت‌های خاص را برطرف کند، که یک مزیت قابل توجه است.

اگر بودجه لازم را دارید، ممکن است بخواهید میزبانی وردپرس مدیریت شده را نیز بررسی کنید. که در نتیجه سایتی کارآمد و ایمن خواهید داشت که توسط کارشناسان حرفه‌ای مراقبت می‌شود. این گزینه به خصوص برای کسانی که در وردپرس کاملاً جدید وارد شده‌اند و همچنین صاحبان مشاغلی که وقت و تخصص لازم برای رسیدگی به مشکلات مربوط به عملکرد و امنیت را ندارند، یک گزینه ویژه است.

در نهایت، هیچ گزینه «صحیحی» برای میزبانی هر وب سایت وجود ندارد. باید نیازهای فردی کسب و کار خود ارزیابی کنید.

هنگام ایجاد یک وب سایت جدید انتخاب هاست مناسب بسیار مهم است. قبل از خرید میزبانی، ضروری است که میزبانی مورد نیاز خود را شناسایی کنید. در مقاله زیر به منظور سهولت در انتخاب هاست، ما بیان تفاوت‌ هاست‌های مختلف پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: تفاوت هاست اشتراکی، وی‌پی‌اس، سرور اختصاصی و هاست ابری چیست؟

کدام نوع میزبانی برای وب سایت من بهترین است؟

برای پاسخ به این سؤال بیایید به نیازها و خواسته‌هایی که ممکن است داشته باشید نگاهی بیندازیم.

نیاز به یادآوری است اگر:

  • می‌خواهید از CMS دیگری غیر از وردپرس مانند Drupal، Magento، OpenCart  یا هر CMS دیگری استفاده کنید، میزبانی اشتراکی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.
  • بودجه متوسط یا محدودی دارید. میزبانی اشتراکی دارای کم‌ترین هزینه است، اگر محدودیت بودجه دارید، بسته میزبانی کامل می‌تواند برای هدف شما مناسب باشد.
  • می‌خواهید با وب سایت کوچک‌تری شروع و به مرور رشد کنید. شروع با میزبانی اشتراکی می‌تواند یک روش عالی برای این منظور باشد، زیرا اکثر شرکت‌های میزبانی به شما این امکان را می‌دهند با رشد وب سایت منابع هاست را نیز ارتقا دهید.

توصیه می‌کنیم از هاست وردپرس استفاده کنید اگر:

  • از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می‌کنید. متأسفانه، در میزبانی وردپرس نمی‌توانید از انواع دیگر CMSها استفاده کنید.
  • می‌خواهید یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین با اندازه متوسط را مدیریت کنید. میزبانی وردپرس سرعت و زمان مناسب برای وب سایت‌های با اندازه متوسط  تا بزرگ‌تر را ارائه می‌دهد که برای وب سایت‌های تجارت الکترونیکی، تجاری و اینترانت مناسب است.
  • می‌خواهید محتوای وب سایت خود را مدیریت کنید، اما امنیت سرور وب سایت را نه. با ارائه بروزرسانی خودکار، پشتیبان گیری خودکار رایگان و همچنین افزایش امنیت سرور، میزبانی وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا بر محتوای خود و نه جزئیات فنی سرور تمرکز کنید.

نتیجه‌گیری:

نوع میزبانی شما یکی از مهم‌ترین عناصری است که هنگام ایجاد یک سایت جدید باید در نظر بگیرید. یکی از اولین تصمیماتی که می‌گیرید این است که آیا میزبانی اشتراکی اولیه را انتخاب کنید یا یک طرح خاص مانند وردپرس.

میزبانی اشتراکی بین وب سایت‌ها و وبلاگ‌های کوچک‌تر بسیار محبوب است، زیرا گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای است. از طرف دیگر، میزبانی مدیریت شده وردپرس مناسب کسانی است که خواهان یک سایت بسیار بهینه و ایمن هستند و دارای بودجه بیشتری هستند. سرانجام، میزبانی اشتراکی وردپرس می‌تواند یک راه حل عالی باشد، زیرا هم برای این پلتفرم مقرون به صرفه است و هم بهینه سازی شده.

بسیاری از دارندگان وب سایت با استفاده از میزبانی اشتراکی شروع  به کار می‌کنند. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وب سایت خود را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید.

از طرف دیگر، میزبانی وردپرس دارای مزایایی است. خواه صاحب مشاغلی باشید که سعی در شروع  کار دارید یا توسعه دهنده وب سایت باتجربه هستید، قطعاً هنگام انتخاب میزبانی وب باید به میزبانی وردپرس توجه شود. سرعت فوق العاده آن و همچنین ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، باعث می‌شود میزبانی وردپرس در بسیاری از موارد بالاتر از میزبانی اشتراکی  باشد.

هاست ایمیل (Email Hosting) چیست؟

میزبانی ایمیل سرویسی است که در آن ارائه دهنده خدمات میزبانی، سرویس ایمیل را به کاربران خود اجاره می‌دهد. با وجود اینکه نسخه‌های رایگان بسیاری در دسترس است، اما بسیاری از مشاغل مایل به استفاده از انعطاف پذیری و قدرت خدمات ایمیل حرفه‌ای می‌باشند. میزبانی ایمیل زمانی صورت می‌گیرد که ایمیل‌های ورودی و خروجی توسط سرور ایمیل اشتراکی یا  اختصاصی مدیریت شود.

چگونه از ایمیل ‌هاستینگ استفاده کنیم؟ 

برای بسیاری از کاربران ایمیل، خرید میزبانی کاملاً غیرضروری است. اما در صورت داشتن اسناد مهم مانند قبض، فاکتور، یا هرگونه اطلاعات حساس دیگر که لازم است در اکانت ایمیل ذخیره شوند چه راهکاری وجود دارد؟ آیا داشتن یک ایمیل عادی و غیرحرفه‌ای مانند your.business@gmail.com منجر به از دست دادن مشتریان می‌گردد؟ 

به جای آنکه داده‌های خود در اختیار سرویس ایمیل‌های رایگان مانند Google یا Yahoo قرار دهید، به ارتقا میزبانی ایمیل روی بیاورید. افراد برای این نوع سرویس‌ها هزینه می‌کنند تا اگر مشکلی پیش آمد، برای کمک تیم پشتیبانی وجود داشته باشد.

سناریوهای زیادی مرتبط با ایمیل وجود دارند که می‌توانند صدمات قابل توجهی به تجارت شما وارد کنند. به طور مثال شخصی رمز عبور شما را می‌دزدد و ایمیل را هک می‌کند یا ممکن است رمز ورود خود را فراموش کنید. در صورت استفاده از ایمیل حرفه‌ای قادر خواهید بود به سرعت دسترسی به ایمیل را بازیابی کنید. زیرا برای خدمات پریمیوم هزینه پرداخت نموده‌اید.

 حفظ مداوم ایمیل خود یا اعتماد به سرویس داخلی نه تنها به هزینه‌ها اضافه می‌کند، بلکه احتمال نفوذ ویروس و همچنین مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را افزایش می‌دهد. چنین مشکلاتی می‌تواند باعث شود که از چندین ساعت تا چندین روز ایمیل کار نکند. به همین دلیل مشاغل بیشتری برنامه‌های مدرن میزبانی ایمیل را ترجیح می‌دهند.

میزبانی ایمیل خریداری شده روشی آسان برای دستیابی به خدمات قابل اطمینان و کارآمد است. هر ارائه دهنده برنامه‌های متفاوتی برای مشتریان دارد. با این حال، می‌توانید از ویژگی‌های اضافی مانند برنامه‌هایی مانند Microsoft Office Online نیز استفاده کنید. با وجود اینکه همه متخصصین و سازمان‌های تجاری باید ایمیل خود را داشته باشند، اما بیشتر مردم در مورد میزبانی ایمیل اطمینان ندارند و این اصطلاح را با میزبانی وب اشتباه می‌گیرند و در مورد اینکه ایمیل حرفه‌ای چگونه می‌تواند به آن‌ها سود برساند آگاهی ندارند.

اصول میزبانی ایمیل پیچیده نیست. در اینجا راهنمای جامعی در رابطه با خدماتی که می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد توضیح داده شده است. 

ایمیل میزبانی شده چیست؟

 به عنوان نمونه، بسیاری از شرکت‌ها میزبانی ایمیل رایگان را با پکیج‌های میزبانی دامنه ارائه می‌دهند. برخلاف پست الکترونیکی رایج و رایگان که شامل تبلیغات بسیاری است، میزبانی ایمیل پریمیوم بدون ارسال تبلیغات است و دارای راه حل‌های مفید و پیشرفته مدیریت می‌باشد. 

تفاوت بین دامنه، هاست وب و هاست ایمیل چیست؟

 از آنجا که بحث دامنه‌ها، میزبانی وب و میزبانی ایمیل دارای ابهام زیادی است، در ادامه این سه نوع میزبانی آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

میزبانی و ثبت دامنه

 میزبان‌های دامنه نام دامنه را ذخیره می‌کنند و ثبت آن‌ها را تسهیل می‌کنند. ابتدا دامنه‌ای مانند yourdomain.com را از طریق ثبت کننده دامنه ثبت کنید تا URL جستجو شده توسط افراد را به وب سایت شما هدایت کند. ممکن است از شرکتی برای میزبانی ‌هاست خود استفاده کنید، اما دامنه خود را در جای دیگری ثبت کرده باشید. برای اینکه وب سایت شما بصورت آنلاین دیده شود، به میزبانی فایل احتیاج دارید. اغلب دامنه و میزبانی وب به صورت پکیج ارائه می‌گردد.

میزبانی وب 

میزبانی وب سرویسی است که منابع رایانه‌ای مانند فضای سرور، حافظه و پهنای باند مورد نیاز برای میزبانی فایل‌های وب سایت را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند محتوای وب سایت را بر روی سرورهای میزبانی وب ایجاد و ذخیره کنند تا از طریق مرورگر وب به صورت آنلاین مشاهده شوند. اگر یک وب سایت به علاوه تمام محتوای آن را به عنوان یک فروشگاه تصور کنید، میزبان وب به راحتی فضای فیزیکی را برای نمایش محصولات فروشگاه فراهم می‌کند. محتوای وب سایت شامل متن، تصاویر، فیلم‌ها و غیره است.

 سبک‌های مختلف میزبانی در دسترس است تا نیازهای وب سایت‌های مختلف را برطرف سازد. برنامه‌های میزبانی وب از میزبانی اشتراکی با چندین سایت مشترک یک سرور تا میزبانی اختصاصی متغیر است که در آن یک مشتری از کل فضای سرور و پهنای باند استفاده می‌نماید.

هاست ایمیل چیست؟

 میزبانی ایمیل سرویسی است که در آن پیام‌های ایمیل و پرونده‌های مرتبط  با  آن همه در یک سرور ذخیره می‌شوند. وقتی ایمیلی را از طریق آدرس دامنه وب سایت خود دریافت می‌کنید، ایمیل از طریق اینترنت هدایت شده و در سروری که هاست دامنه شما را میزبانی می‌کند، ذخیره می‌شود. در این مرحله، سرور با در نظر گرفتن فیلترهای مرتبط با هرزنامه، درخواست‌های مسیریابی مجدد را تعیین می‌کند و اگر فرستنده در لیست‌های سیاه قرار داشته باشد، باید چه اقدامی انجام شود (پاسخ دهد یا نادیده بگیرد). 

سرور میزبانی ایمیل می‌تواند همان سروری باشد که محتوای وب سایت را میزبانی می‌کند یا دو سرور مختلف که توسط همان شرکت میزبان مدیریت می‌شود. ارائه دهندگان خدمات میزبانی ایمیل ممکن است فقط در ارائه خدمات میزبانی ایمیل تخصص داشته باشند، اما این معمول است که این روزها شرکت‌ها ایمیل‌های بسته‌ای و بسته‌های میزبانی وب را نیز ارائه دهند.

چه کسی میزبان ایمیل است؟

 قبل‌تر در مورد میزبانی وب سایت و خرید میزبانی ایمیل از شرکت هاستینگ اشاره کرده‌ایم. اما ممکن است ترجیح شما این باشد که شرکت‌های هاستینگ جداگانه‌ای برای پوشش دادن به هر سرویس انتخاب کنید. داشتن یک سرور ایمیل اختصاصی فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار مشاغل قرار می‌دهد. به این معنی که کم‌تر به حذف ایمیل‌ها احتیاج خواهد بود.

برخی مواقع، با خرید دامنه و میزبانی که یک اکانت ایمیل رایگان دارد راحت هستیم. اکثر شرکت‌های ایمیل رایگان مانند Google ایمیل‌های ابتدایی ارائه می‌دهند. اما شما با دامنه آن‌ها که حرفه‌ای نخواهد بود، با مشکل روبرو می‌شوید. سازمان‌های بزرگ سرویس ایمیل خود را در سرور اختصاصی و سرورهای ایمیل تقسیم می‌نمایند. تقسیم خدماتی از این قبیل به این معنی است که به سرورهای ایمیل داخلی و کارکنان فناوری اطلاعات نیاز دارند، اما طی چند سال گذشته، بسیاری از مشاغل با استفاده از سرویس‌های ابری از مزایای میزبانی ایمیل اختصاصی بهره‌مند شده‌اند.

تفاوت ایمیل رایگان و سرویس‌ هاستینگ ایمیل چیست؟

انواع مختلفی از سرویس ایمیل وجود دارد که شرکت میزبانی ارائه می‌دهد. ارزش هر سرویس به نیاز شما بستگی دارد. در ادامه گزینه‌های موجود بررسی می‌گردد.

سرویس‌های ایمیل میزبان وب رایگان

 سرویس ایمیل میزبانی وب به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل ارسال و دریافت کنید و اکانت‌های ایمیل را از طریق (POP) و (IMAP) مدیریت کنید. ایمیل رایگان شامل Gmail و Yahoo است. میزبانی‌های ایمیل رایگان بسیاری وجود دارند که احتمالاً قبلاً با آن‌ها آشنا شده‌اید: Google’s Gmail، Microsoft’s Hotmail، Yahoo و AOL 

مزایا:

  •  رایگان و بدون تعهد و قرارداد.
  •  سرویس‌های ایمیل رایگان معمولاً شامل فضای ذخیره سازی فایل برای تامین نیازهای مشاغل کوچک و افراد هستند.

معایب:

  •  ممکن است آگهی‌های تبلیغاتی یا آگهی‌های آزار دهنده داشته باشید.
  •  تدابیر امنیتی ضعیف‌تر می‌باشند.
  • امکان کمک و پشتیبانی مشتریان وجود دارد.
  •  فضای ذخیره سازی ابری کم‌تری دارد.

میزبانی ایمیل حرفه‌ای

توصیه نمی‌شود از میزبانی ایمیل رایگان استفاده کنید پکیج‌های میزبانی ایمیل رایگان همواره کیفیت مورد نیاز کاربران علی الخصوص کاربران حرفه‌ای را ندارند. سرویس‌های میزبانی ایمیل حرفه‌ای (پولی) برای نیازهای یک تجارت در حال رشد بهتر می‌باشند.

سرویس‌های ایمیل پریمیوم دارای ویژگی های زیر هستند:

  • نام دامنه شخصی. این کار در جهت ایجاد برند تجاری مفید خواهد بود.
  • فضای ذخیره سازی بیشتر.
  • فیلترهای ضد ویروس و اسپم قوی. 
  • تدابیر امنیتی باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا در صورت خرابی شبکه، و هر مشکل دیگری، امنیت و ایمنی ایمیل‌ها را از بین نرود.
  • عدم دریافت تبلیغات
  • ابزارهای Collaboration همراه با بسیاری از خدمات ایمیل حرفه‌ای وجود دارند. ابزارهای ‘Collab’ سیستم‌های تخصصی هستند که برای ایجاد پروژه‌ها با مبادله فرم‌های پروژه ایجاد شده‌اند. شامل ویژگی‌هایی مانند تقویم‌های مشترک، پوشه‌ها، دفترچه آدرس، لیست وظایف و غیره هستند که می‌توانند در میان گروهی از افراد مشاهده، به اشتراک گذاشته و ویرایش شوند که برای سازمان‌ها می‌توانند به صورت آنلاین مفید باشند. 
  • همگام سازی ایمیل در چندین دستگاه، از طریق وب میل، تلفن هوشمند و سرویس گیرنده ایمیل (مانند Outlook). استفاده از یک شرکت میزبان خارجی به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهید. از آنجا که کارهای تعمیر و نگهداری و مدیریت و به روزرسانی‌ها به صورت خارجی انجام می‌شوند، به نیازهای مدیریت سایت و منابع سخت افزاری کمتری نیاز خواهید داشت.
  • احراز هویت ایمیل 
  • فیلتر کردن و replication  و rerouting 
  • مدیریت مخاطبین و فولدرها
  •  Attachmentهای بزرگ
  • Mailing, white and blacklists
  • پشتیبان گیری / بایگانی
  •  استفاده از نام های مستعار، فورواردها و autoresponders
  •  Mail rules
  • سرویس‌های IMAP/POP3

سرورهای میل: ISP، POP3، IMAP و Cloud 

میزبانی ISP 

ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) سرورهای ایمیلی را ارائه می‌دهند که برای ارتباطات ایمیل شخصی استاندارد کار می‌کنند. این سرویس‌های ابتدایی برای ارسال ایمیل‌های انبوه مناسب نیستند. سرورهای ISP اغلب تعداد ایمیل‌هایی را که می‌توانید ارسال کنید محدود می‌کنند. هر شغلی که به دنبال به حداکثر رساندن فعالیت‌های بازاریابی ایمیل است در این نوع سرورها ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. هرکسی که می‌خواهد مقدار قابل توجهی ایمیل ارسال کند باید میزبانی ایمیل خود را از یک ارائه دهنده میزبانی وب یا یک شرکت میزبان ایمیل جداگانه دریافت کند.

POP3 vs. IMAP

برای دریافت نامه‌های الکترونیکی دو راه وجود دارد: از طریق پروتکل‌های POP، یا POP3 و IMAP (پروتکل دسترسی به پیام‌های اینترنتی). در حالی که POP محبوب‌ترین پروتکل بوده است (ISP ها آن را به عنوان روش پیش فرض انتخاب می‌کنند)، IMAP به عنوان کارآمدترین روش برای مدیریت ایمیل می‌باشد. میزبانان ایمیل تشخیص می‌دهند که IMAP روش معقول‌تری برای استفاده از ایمیل است، صرف نظر از اینکه به منابع بیشتری در کنار آن نیاز است.

میزبانی ایمیل POP3 

POP3 ایمیل را از میل سرور دانلود کرده و در رایانه شما ذخیره می‌کند. به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل خود را هنگامی که آنلاین نیستید بخوانید، اما ممکن است برخی از ایمیل‌های دانلود شده دیگر در سرور موجود نباشند. این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد وضعیت گیج کننده برای کسی شود که ایمیل خود را از طریق چندین دستگاه بررسی می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که از تلفن همراه خود ایمیل ارسال می‌کنید، ممکن است نتوانید آن را در تبلت خود مشاهده کنید.

میزبانی ایمیل IMAP

 IMAP، پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی است. از آنجا که سرویس گیرنده ایمیل به طور مداوم با میل سرور در حال همگام سازی است، می‌توان بدون اتصال به اینترنت به ایمیل‌ها دسترسی داشت (کل پیام ایمیل قبل از قطع اتصال دانلود شده است). به عنوان مثال، اگر پیامی را از برنامه ایمیل دسکتاپ خود حذف کنید، سپس با سرور ایمیل همگام سازی می‌شود و همه دستگاه‌های دیگر (تبلت، iMac و غیره) نسخه همگام سازی شده را به روز می‌کنند تا تغییرات منعکس شود. اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که یک صندوق پستی مرکزی وجود دارد که افراد متعدد به آن دسترسی دارند IMAP میزبان ایمیل مناسبی برای شما است.

میزبانی ایمیل ابری

همانند سایر سرویس‌های تحت فضای ابری، از مزایای این نوع میزبانی بهره‌وری عملیاتی و کاهش هزینه‌ها می‌باشد. برای نگهداری، نیازی به استخدام کارمندان فناوری اطلاعات که برای مدیریت سرورهای ایمیل داخلی یا تجهیزات سرور فیزیکی اختصاص داده شده‌اند، نیست. میزبانی ابری مقیاس پذیرترین راه است. سرورهای ابری همیشه با جدیدترین patchهای امنیتی به روز هستند. مزیتی که باید در نظر گرفت این است که در این نوع میزبانی، ایمیل‌ها در اینترنت وجود دارند. بنابراین اگر سیستم شما خراب شود، بک آپ وجود دارد.

اخیرا میزبانی ابری یا هاست کلود به دلیل افزایش سرعت وب سایت به طور چشم‌گیری مورد توجه قرار گرفته است. برای افزایش طلاعات در مورد هاست ابری و کاربردهای آن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: هاست ابری (Cloud Hosting) چیست؟ مزایای هاست ابری

میزبانی اشتراکی در مقایسه با میزبانی ابری

کیفیت میزبانی ایمیل با میزبانی انتخابی متفاوت است. اما می‌توانیم کلیاتی ارائه دهیم. با داشتن ایمیل در میزبانی اشتراکی، حساب‌های ایمیل مرتبط با یک وب سایت معمولاً در همان سرور وب سایت ذخیره می‌شوند. به طور معمول، سرویس‌های ایمیل ارائه شده با میزبانی ایمیل اشتراکی ویژگی‌های خاصی را مانند تعداد ایمیل‌های ارسال شده و فضای دیسک محدود می‌کنند. برنامه‌های میزبانی اشتراکی شامل حفاظت در برابر اسپم و ویروس هستند.

از طرف دیگر، هنگامی که ایمیل با سرویس‌های میزبانی ابری میزبانی می‌شود، به احتمال زیاد اکانت‌ها در سرورهای ایمیل اختصاصی قرار دارند. بعلاوه، اغلب ویژگی‌های بیشتری از جمله: ابزارهای collaboration تا خدمات ضد اسپم و ویروس، ایمیل و فایل ذخیره سازی بیشتر، پشتیبانی کامل از تلفن همراه و مقررات امنیتی بیشتر به کاربران ارائه می‌شود.

نرم افزار میزبانی ایمیل 

در مورد نحوه میزبانی ایمیل با توجه به پروتکل‌ها و سرورهای مختلف صحبت کرده‌ایم. اما چگونه به ایمیل‌ها دسترسی پیدا کنیم؟ 

وب میل یا کلاینت‌های میزبانی از ارائه دهنده‌ای به ارائه دهنده دیگر متفاوت هستند. Cpanel email نوعی سرویس ایمیل میزبانی وب است که به شما این امکان را می‌دهد از طریق یک پورتال پست الکترونیکی یا سرویس گیرنده‌های ایمیل مانند ایمیل‌های Outlook و Thunderbird از طریق اتصالات و پروتکل های SMTP / POP / IMAP ایمیل ارسال کرده و بیش از یک حساب ایمیل مدیریت کنید. این سرویس برای هرکسی که از چندین حساب ایمیل استفاده می‌کند، مناسب است.

علاوه بر میزبانی ایمیل، سرویس ایمیل حرفه‌ای، از نرم افزارهای ایمیل برخوردار است. ابزارهای ایمیل حرفه‌ای تمام نیازها را برآورده می‌کنند و شامل تقویم و مخاطبین و ذخیره سازی اسناد هستند. برخلاف سرویس‌های رایگان، ایمیل حرفه‌ای شامل ابزار مدیریت و کار پیشرفته است. بنابراین، نرم افزار ایمیل حرفه‌ای انتخابی عالی برای سازمان‌ها و بهینه سازی کار گروهی است.

  •  ایجاد یک فضای عمومی در پوشه‌های مشترک.
  •  تعیین و کنترل وظایف، ایجاد و مدیریت برنامه‌های کاری. 
  • نظارت بر در دسترس بودن همکاران برای شرکت در جلسات / بحث‌ها.
  • اشتراک گذاری اطلاعات، کنترل دسترسی به پرونده های خاص.

چگونه ایمیل را بر روی دامنه خود تنظیم نماییم؟

ایمیل تجاری شما در مقایسه با کاری که انجام می‌دهید یک نقطه کوچک در اقیانوس به نظر می‌رسد اما غیر قابل انکار است. فقط به راحتی می‌توانید تاثیر قابل توجهی بر مشتری‌ها بگذارید. به عنوان یک قاعده کلی، از یک آدرس ایمیل برای اعتبار بخشیدن به تجارت خود استفاده کنید. در حالی که یک ایمیل معمولی (به عنوان مثال gmail.com@) برای کارهای شخصی شما مناسب‌تر است. ایجاد آدرس ایمیل مشابه ساخت وب سایت است. ابتدا باید یک بستر ایمیل برای استفاده انتخاب کنید سپس آن را در دامنه خود تعریف کنید. برای راه اندازی یک آدرس ایمیل متناسب با دامنه خود، یک میزبان ایمیل انتخاب نمایید. هر میزبانی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، رابط کاربری متفاوت برای دسترسی به ایمیل‌ها (سرویس گیرنده ایمیل) و طیف وسیعی از قیمت‌ها می‌باشد.

آیا می‌توان ایمیل خود را در سرور خود میزبانی کرد؟ 

ایمیل‌ها می‌توانند به سمت سرورهای مختلف هدایت شوند و مسیریابی توسط رکوردهای DNS (Domain Name System) انجام می‌شود. با تنظیم رکوردهای DNS، می‌توانید ترافیک‌های مختلف را به سرورهای مختلف هدایت کنید. به عنوان مثال ایجاد رکورد CNAME، زیر دامنه‌هایی را برای هدایت ترافیک به سرورهای مختلف یا سرویس‌هایی مانند تقویم، ایمیل و اسناد مشترک ایجاد می‌کند.

اگر میخواهید میزبانی ایمیل را داشته باشید به یک سرور نیاز خواهید داشت. به شخصی نیاز دارید که می‌داند چگونه سرور را مدیریت کند. همچنین باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • هزینه سخت افزار
  •  ظرفیت شبکه محدود 
  • محدودیت‌های ذخیره سازی 
  • لایسنس‌‌های نرم افزار
  • مسئولیت پشتیبان گیری از اطلاعات ایمیل
  • هزینه‌های مربوط به کارمندان

چالش‌های زیادی برای سرورهای داخلی وجود دارد، از جمله :

  • امنیت ناکافی
  •  پشتیبان گیری ناموفق
  •  همگام سازی پیام‌ها در چندین دستگاه (رایانه های رومیزی، تبلت و تلفن‌های همراه)

 این‌ها مواردی هستند که می‌تواند برای یک تجارت فاجعه به وجود آورد. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای جلوگیری از چالش‌های ذکر شده وجود دارد. با انتخاب یک ارائه دهنده ایمیل، نسبت به زمانی که خودتان این کار را مدیریت می‌کنید چیزهای زیادی را می‌توان به دست آورد. امروزه با وجود گزینه‌های موجود، فضای مناسبی برای هر مدل کسب و کار وجود دارد.

 راه اندازی آن هزینه زیادی نخواهد داشت، اما زمان تنظیم و نصب موثر کنسول، به جای راه اندازی یک سرور ایمیل برای خود، دلیل اصلی مشترک شدن در سرویس است. با داشتن سرویس میزبانی ایمیل، نیازی به خرید سخت افزار ندارید. راه اندازی میزبانی ایمیل توسط ارائه دهنده میزبانی آسان است. زیرا فقط به سواد اولیه رایانه نیاز دارید و لازم است بتوانید سرور را بدون دردسر زیادی تنظیم کنید.

نتیجه گیری:

 بسیاری از مشاغل از طریق ایمیل کار می‌کنند. نحوه برقراری ارتباط بین اعضای تیم، مشتریان و فروشندگان است. اگر می‌خواهید سرویس ایمیل مطمئن و بدون دردسر و هزینه داشته باشید، به سراغ میزبانی ایمیل بروید. تقاضا برای پشتیبانی میزبانی ایمیل با کیفیت بالا افزایش یافته است زیرا این سرویس‌ها هزینه‌های اضافی یافتن منابع انسانی برای مدیریت سرورهای ایمیل داخلی را نفی می‌کنند. برای اینکه میزبانی ایمیل ایمن و پیشرفته‌ای که با دامنه شما مطابقت داشته باشد پیدا نمایید جای هیچ گونه نگرانی نیست. ما می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.